در این پکیج که در وبسایت نوپانا تهیه و گردآوری شده است، با نکات و تکنیکهایی آشنا میشوید که به کمک آنها میتوانید کسبوکار خود را به سبک مدیران برجسته و حرفهای، مدیریت کنید.
نوپانا: مدیریت کسبوکار، مسئولیت بسیار پیچیده و دشواری است و در مسیر آن چالشهای بزرگ و گاها غیر قابل پیشبینی وجود دارد. از تعامل با کارمندان و ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب تا هدایت کسبوکار در مسیر صحیح، یک مدیر کسبوکار حرفهای باید بتواند مسئولیت خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد؛ بنابراین در این زمینه، رعایت اصول و استفاده از روشهای حرفهای مدیریت کسبوکار بسیار ضروری است. در این پکیج به معرفی و شرح اصول و روشهای مدیریت حرفهای کسبوکار میپردازیم.
بخش دوم:
قسمت شانزدهم: راز عملکرد بالای ایلان ماسک چیست؟
وقت طلاست و این روزها راز بهرهوری بیشتر مدیران در برخوردشان با این طلای گرانقیمت است. ایلان ماسک، از موفقترین مدیران جهان، در این راستا توصیههایی برای شما دارد.
این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت هفدهم: مدیرانی که کابوس کارمندان خود هستند
در این قسمت چهار نمونه از مدیرانی که باعث میشوند کارمندانشان حتی بعد از اتمام ساعات کاری ناراحت و مضطرب باشند را به شما معرفی میکنیم.
این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت هجدهم: چگونه کارمندانی بانشاط داشته باشیم؟
میزان نشاط کارمندان، ارتباط مستقیم با عملکرد آنها دارد و در نهایت بر موفقیت سازمان اثرگذار است.
این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت نوزدهم: راهبری تحولآفرین، کلید تغییرات مثبت در استارتآپ شما
راهبران تحولآفرین، نهتنها در فرایندهای کار درگیر میشوند، بلکه تمرکزشان روی این است که به دیگر افراد تیم کمک کنند تا آنها نیز در کارهایشان موفق باشند.
این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت بیستم: چگونه انگیزه کارمندان خود را حفظ کنیم؟
کارمندان، سرمایههایی ارزشمند هستند که بدون عملکرد موفق آنها، موفقیتی نصیب کسبوکار نخواهد شد. در این قسمت با پنج استراتژی برتر برای حفظ انگیزه کارمندان آشنا میشویم.
این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت بیستویکم: در راهبری کسبوکار، قدرت مطلق سودی ندارد
۲۳درصد از افرادی که کارشان را رها میکنند در پایان پشیمان میشوند. با مطالعه نکاتی که در این قسمت آنها را شرح میدهیم، از این وضعیت جلوگیری کنید.
این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت بیستودوم: با تفکر استراتژیک، فرصتها را هوشمندانه تحلیل کنید
تفکر استراتژیک، دریچهای برای تقویت فنون مدیریت راهبردی، عبور از محدودیتها و استفاده از فرصتهای امروز با هدف خلق آیندهای درخشان برای کسبوکار است.
این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت بیستوسوم: با تبعیض در محل کار، مقابله کنید
تبعیض و پارتیبازی در محیط کار، در طولانیمدت موجب خسارت و از دست رفتن سرمایه میشود.
این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت بیستوچهارم: نقشه گنج مدیران اجرایی تازهکار
مدیران اجرایی تازهکار چالشهای بسیاری در مدیریت و همچنین ارتباط با اعضای هیئتمدیره سازمان، پیش رو دارند؛ اما با راهکارهای صحیح میتوانند به آسانی بر این چالشها غلبه کنند.
این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت بیستوپنجم: چگونه در سازمان خود، به اخلاق اهمیت دهیم؟
روشهای گوناگونی برای ایجاد فرهنگ اخلاقمدار در سازمان وجود دارد. پیادهسازی برخی از این راهکارها دشوار نیست و میتوان تقریبا آنها را در همه سازمانها بهکار گرفت.
این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت بیستوششم: مدیران میلیونر، چگونه زمان خود را مدیریت میکنند؟
رمز موفقیت مدیران میلیونر موفق در این نکته است که نهتنها موثر، بلکه بهینه عمل میکنند.
این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت بیستوهفتم: مدیری کاریزماتیک برای کارمندان خود باشید
تابهحال از خود سوال کردهاید که استیو جابز، بیل گیتس و بسیاری از مدیران بزرگ و تاثیرگذار دیگر چه ویژگیهای مشترکی دارند؟ در این قسمت خواهید خواند.
این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت بیستوهشتم: مدیریت را با اصول درست به دیگران واگذار کنید
انتخاب یک مدیر و تفویض اختیار به او از جمله تصمیماتی است که هم در آینده یک شرکت و هم در آینده کارکنان آن می تواند نقشی کلیدی داشته باشد؛ بنابراین ضروری است که این تصمیم را بهدرستی اجرا کنید.
این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت بیستونهم: چگونه از کارمندان خود، با اخلاق حرفهای انتقاد کنیم؟
بازخورد و انتقاد، از عوامل رشد کسبوکار هستند؛ اما باید بهصورت صحیح بیان شوند تا بتوانند تاثیر خوبی روی طرف مقابل بگذارند و باعث پیشرفت شوند.
این قسمت را اینجا بخوانید.
قسمت سیام: چگونه مدیر خوبی برای کارمندان باهوش خود باشیم؟
مدیریت کارمندان باهوش میتواند بسیار سخت باشد؛ اما با چند راهکار هوشمندانه میتوانید وجود آنها را به یک فرصت طلایی برای سازمان خود تبدیل کنید.
این قسمت را اینجا بخوانید.
بخش پیشین این پکیج را در اینجا دنبال کنید.
(همچنین بخوانید: پکیج رفتار حرفهای در محیط کار)