شارژ گوشی با چرخاندن دست
اختراع مفید جوان 19ساله ۸

شارژ گوشی با چرخاندن دست

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۵/۱۰/۱۴ - ۱۵:۲۹ | ۵ دقیقه

جوانی 19 ساله گجتی را اختراع کرده که با استفاده از نیروی انسانی و تنها با چرخاندن دست می‌تواند گوشی‌های هوشمند را شارژ کند، نام این گجت هندی شارژ «Handy Charge» است.

هندی شارژ «Handy Charge» که حاصل ابتکار مخترع 19 ساله به نام مایکل واگاست این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا تنها با چرخاندن دستشان، گوشی خود را شارژ کنند. با فعالیت‌های حرکتی، ژیروسکوپ داخل دستگاه این حرکات را به نیروی برق تبدیل و ذخیره می‌کند، که در صورت نیاز با اتصال یک کابل می‌توان از آن برای شارژ کردن دستگاه‎ها استفاده کرد. این گجت ابتکاری، بیش از 50.872 پوند سرمایه از Kickstarter دریافت کرده است.

ایده‌آل برای مسافران

واگا که اهل مینسک بلاروس است می‎گوید: «با هر چرخش دست شما، سرعت روتور داخل دستگاه به‌طرز قابل توجهی افزایش می‌یابد و توان بیشتری را تولید می‌کند. میانگین سرعت روتور به حدود 5 هزار دور در دقیقه می‌رسد. ما انرژی مکانیکی تولید شده توسط شما را به انرژی الکتریکی ترجمه کردیم؛ این یعنی اینکه شما می‌توانید دستگاه خود را به‌راحتی شارژ کنید. این محصول که حدودا یک سال برای توسعه آن زمان صرف شد، یک وسیله کاملا ایده‌آل برای افرادی است که مدام در سفر هستند و نیازمند شارژ کردن متوالی گوشی‌های ‌هوشمند خود هستند.»

انرژی بدون نیاز به سوزاندن سوخت

به‌طور معمول 40 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد تا باطری کاربر به‌صورت کامل توسط هندی شارژ «Handy Charge» شارژ شود و اگر به‌طور هم‎زمان گوشی دیگری به آن متصل شود، سرعت شارژ تا 30 درصد کاهش می‌یابد. واگا و تیمش معتقدند که ‌ Handy Charge برای فراهم‌کردن انرژی‌های اورژانسی در حرکت بسیار مناسب است، به‌خصوص که یک انرژی پاک محسوب می‌شود و برای تولید آن نیازی به سوزاندن سوخت نیست.

راهی برای صرفه‎جویی در مصرف برق

واگا می‌گوید: «این یک حس فوق‌العاده است که پروژه‌ای که توسعه می‌دهید، نه تنها به راه خود ادامه می‌دهد، بلکه به‌سرعت حرکت آن نیز افزوده می‌شود. تمام بررسی‌های ما درست بوده است. مردم این پروژه را تحسین کردند و خوشحال هستند که این دستگاه می‌تواند در شرایط صرفه­‎جویی به‌دلیل کمبود برق بسیار مفید واقع شود. این محصول در سال 2017 با قیمت 99 یورو (84پوند) راهی بازار می‌شود.»

برچسب‌ها: تکنولوژیاستارت‌آپایدهبازار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.