ورود اپل به تكنولوژی واقعیت افزوده
ایده‌ای به بزرگی گوشی‌ هوشمند؛ ۷

ورود اپل به تكنولوژی واقعیت افزوده

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۲۵ - ۱۸:۵۷ | ۳ دقیقه

واقعیت افزوده، لایه دیجیتالی از محتوا است که از راه دوربین، روی دید کاربر قرار می‌گیرد.

واقعیت افزوده (Augmented Reality) لایه دیجیتالی از محتوا است که از زاویه دید دوربین موبایل، تبلت، وب‌کم، عینک و غيره روی دید کاربر قرار می‌گیرد و از اين طریق، اطلاعات و یا اشیاء جدیدی را به محیط واقعی اضافه می‌کند. این لایه در مواردی می‌تواند در تعامل با کاربر باشد و دستوراتی را از محیط واقعی دریافت كند.

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل در مصاحبه‌ای تازه، از نگاه خود و شرکت بزرگش به تکنولوژی واقعیت افزوده، گفته است. بخشي از اين مصاحبه را در ادامه می‌خوانیم:

«ظرفیت بالقوه تکنولوژی واقعیت افزوده، به بزرگی گوشی‌های هوشمند است. واقعیت افزوده به کاربران در زندگی روزانه کمک شایانی می‌کند.

برخلاف تکنولوژی واقعیت مجازی که در دنیای واقعی مردم فاصله انداخته بود، با تکنولوژی واقعیت افزوده به می‌توانند در دنیای واقعی دور هم باشند و آنچه در حال رخ دادن است را بهتر و بهتر کنند.

تکنولوژی واقعیت افزوده به اندازه‌ گوشی‌های هوشمند زیاد است. گوشی هوشمند به همه تعلق دارد و نمی‌توان گفت که آیفون به کشور، موقعیت جغرافیایی یا فرهنگ خاصی محدود است. این تکنولوژی برای همه است. تکنولوژی واقعیت افزوده نیز به همین اندازه بزرگ است.

من واقعیت افزوده را همچون تراشه‌ای در تلفن همراه خود می‌بینم که هنوز ساخته نشده ولی روزی یک تراشه، محور همه چيز می‌شود». صحبت‌های دوپهلوی مدیر عامل اپل در مورد واقعیت افزوده، مورد تازه‌ای نیست. از طرفی این شرکت در زمینه این تکنولوژی فعالیت‌هایی انجام داده است. باید دید این گمانه‌زنی‌ها چقدر به واقعيت نزديك مي‌شوند و اپل چه محصولی را در اين زمينه به بازار عرضه خواهد کرد.

برچسب‌ها: جهانتکنولوژی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا