اچ‌پی و باتری‌های منفجر شونده
دردسری دوباره؛ ۷

اچ‌پی و باتری‌های منفجر شونده

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۱۲:۳۹ | ۳ دقیقه

این شرکت اعلام کرده ممکن است دمای باتری بعضي لپ‌تاپ‌ها تا حدی بالا برود که باعث انفجار آن شود.

نوپانا: از تاریخ مارس ۲۰۱۳ تا اکتبر ۲۰۱۶، چند مدل از لپ‌تاپ‌های شرکت HP به فروش رفته است که باتری آن دچار مشکل بوده است. پس از آن، این شرکت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ممکن است دمای باتری این لپ‌تاپ‌ها تا حدی بالا برود که باعث انفجار آن‌ها شود.

اخيراً شرکت اچ‌پی از کاربران خود درخواست کرده است سریعا باتری لپ‌تاپ خود را بررسی کنند، حتی اگر قبلا این کار را انجام داده‌اند و به آن ها اطمینان داده شده است که لپ‌تاپ آن‌ها بدون نقص است باز هم اين بررسي را انجام دهند. این شرکت، جزئیات این اتفاق، لیست مدل‌هایی که در آن‌ها امکان نقص وجود دارد و اطلاعات بیشتر را هر روز و به طور منظم در وبسایت خود قرار می‌دهد.

پس از اين ماجرا، این شرکت اعلام كرده است كه امنیت کاربران را دغدغه اول خود می‌داند و فرایند اطلاع‌رسانی گسترده‌ای را در اين زمينه در پيش گرفته است. همچنین متعهد شده است که تمام باتری‌هایی معیوب را به صورت رایگان تعویض کند.

سال گذشته نیز مشکلی مشابه برای شرکت اچ‌پی به وجود آمد و صدها لپ‌تاپ در کشور انگلستان جمع‌آوری شد. امسال نیز این مشکل برای هزاران لپ‌تاپ این شرکت تکرار شده است. هرچند این مشکل تنها در کمتر از یک درصد تولیدات این برند وجود داشته است، اما همین درصد اندک نیز می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به اعتبار اچ‌پی بزند.

برچسب‌ها: جهانتکنولوژی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا