سیستم راهبری امن خودرو که حواس شما را از رانندگی پرت نمی‌کند!
تکنولوژی و ایمنی ۸

سیستم راهبری امن خودرو که حواس شما را از رانندگی پرت نمی‌کند!

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ - ۱۴:۰۰ | ۱ دقیقه

راهبری یکی از اصلی ترین دغدغه‌های رانندگان خودرو است؛ اما استفاده از آن در تلفن‌های همراه هوشمند می‌تواند حواس شما را از رانندگی پرت کند. اکنون سیستم هوشمندی تولید شده است که این مشکل را حل می‌کند.

نوپانا: راهبری یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های رانندگان خودرو است؛ مخصوصا رانندگان تاکسی‌های آنلاین که در اکثر مواقع از نقشه استفاده می‌کنند و این کار گاها سبب بر هم خوردن تمرکز آنها در رانندگی و مسیریابی می‌شود. برای حل این مشکل، استارت‌آپ Navdy محصولی ساخته است که با اتصال به تلفن هوشمند نقشه را رو‌به‌روی راننده و در قالبی شبیه به واقعیت افزوده به او نمایش می‌دهد. 

به گزارش نوپانا، با استفاده از این محصول، راننده دیگر مجبور به استفاده از هولدر تلفن همراه در خودرو نیست. این دستگاه به کمک یک دوربین و تشخیص حرکات راننده کار می‌کند و نیازی به رابط کاربری لمسی برای کنترل ندارد.همچنین برخی فرمان‌ها به کمک دستیار صوتی این دستگاه، قابل اجرا هستند.

(همچنین ببینید: اوبر، خودرو‌های پرنده را به بازار می‌آورد)

برچسب‌ها: تکنولوژیفناوریویدئوکستمسیریابی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.