50 توصیه برای کسب‌وکار بهتر
قسمت پنجم ۸

۵۰ توصیه برای کسب‌وکار بهتر

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۲۷ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

جدی گرفتن این توصیه‌ها، کسب‌وکار و زندگی شما را دگرگون می‌کند.

نوپانا: در قسمت چهارم مجموعه «50 توصیه برای کسب وکار بهتر»، به‌طور اختصاصی، به نکاتی در زمینه رشد و بهبود شخصی پرداخته شد. در این قسمت موضوعاتی مهم در زمینه بازاریابی و فروش را بررسی می‌کنیم:

35- مشتریان بیشتری پیدا کنید

مشتریان خود را دقیق‌تر و بیشتر بشناسید. دقت کنید که هیچ کدام از گروه‌های مختلف مشتری‌های‌تان را از قلم نیاندازید. به راه‌های جذب آن‌ها فکر کنید. به تعداد خاصی از مشتریان قانع نشوید، زیرا در طول زمان از تعداد مشتریان کاسته می‌شود و اگر افراد تازه‌ای جذب نشوند، روند سوددهی کسب‌وکار شما کاهش می‌یابد و چه بسا معکوس شود.

36- بودجه بازاریابی و فروش خود را بررسی کنید

بررسی کنید که در سال گذشته چه اقداماتی جواب داده و چه اقداماتی به نتیجه نرسیده است. بودجه را دقیق‌تر تنظیم کنید. کسری در بودجه آینده کسب‌وکار شما را به خطر می‌اندازد.

37- تقویم برنامه‌ریزی بازاریابی داشته باشید

 به برنامه‌های بازاریابی و رقابت سال گذشته خود نگاه کنید، آیا همه آن‌ها موثر بودند؟ نقاط ضعف آن‌ها را برطرف کنید و در تقویم سال جدید آن‌ها را رعایت کنید.

38- مشتریان را بیشتر درگیر کنید

راه‌های ارتباطی با مشتریان و نیز اقداماتی که بیشترین تاثیر را بر آن‌ها دارد را بشناسید. روی بهبود این اقدامات و همچنین بهبود ارتباط با مشتریان، بیشتر کار کنید. جلب اعتماد مشتریان، بزرگترین دارایی کسب‌وکار شماست.

39- مشتریان بزرگ داشته باشید

فهرستی از کسانی که می‌توانند بهترین مشتریان شما شوند تهیه کرده و سراغ آن‌ها بروید. همچنین با عملکرد مناسب کاری کنید مشتریانی که به کسب‌وکار شما وفادارند، شما را به دیگران معرفی کنند. مشتریان ثابت، مشتریان دیگر را بهتر جذب می‌کنند.

40- بازاریابی شفاف‌تری داشته باشید

برنامه‌های بازاریابی و فروش خود را با کارمندان در میان بگذارید. از همه مشورت بگیرید حتی کسانی که در سازمان شما نیستند. بهتر است همه اهداف شما را بدانند. البته اهداف شما را، نه جزئیات برنامه اجرایی!

41- جلسه ارائه فروش را جدی بگیرید

با رشد شرکت، محصولات بهتری باید ارائه کنید. سعی کنید جلسه ارائه و معرفی یک محصول جدید، در حد آن همان محصول، خاص و چشم‌گیر باشد. درغیر این صورت منتظر رشد نزولی کسب‌وکار خود باشید.

42- درمورد مسائل دیگر نیز جلسه ارائه برگزار کنید

 در مورد راهکارهای فروش با مشتریان خود صحبت کنید. ممکن است آن‌ها مواردی ببینند که شما به آن‌ها توجه نکرده باشید. مشتریان بهترین کسانی هستند که می‌توانند در مورد زوایای فکر نشده محصول به شما مشورت دهند، چون آنها بیشتر از شما، از محصول استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

همچنین در این زمینه بخوانید:

50 توصیه برای کسب‌وکار بهتر: قسمت اول 

50 توصیه برای کسب‌وکار بهتر: قسمت دوم

50 توصیه برای کسب‌وکار بهتر: قسمت سوم

50 توصیه برای کسب‌وکار بهتر: قسمت چهارم

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا