50 توصیه برای کسب‌وکار بهتر
قسمت چهارم ۸

۵۰ توصیه برای کسب‌وکار بهتر

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۱۲:۳۶ | ۴ دقیقه

جدی گرفتن این توصیه‌ها، کسب‌وکار و زندگی شما را دگرگون می‌کند.

نوپانا: در قسمت سوم مجموعه «50 توصیه برای کسب وکار بهتر»، به‌طور اختصاصی، به نکاتی در زمینه تعادل زندگی و کار پرداخته شد. در این قسمت نکات مهم در زمینه رشد و بهبود شخصی را بررسی می‌کنیم:

27- دفتر یادداشت روزانه داشته باشید

دفتر یادداشت جداگانه‌ای تهیه کنید. هرچه دلتان می‌خواهد در آن بنویسید؛ ترس‌ها، رویاها، هدف‌ها و هرچیزی که برای شما مهم است.

28- ارزش کاری خود را بالا ببرید

مهارت‌های تازه بیاموزید. با افراد جدید صحبت کنید و از آن‌ها ایده بگیرید. به مرور زمان آن‌قدر پیشرفت خواهید کرد که خودتان نیز تعجب می‌کنید.

29- با رده‌های بالاتر از خود ارتباط بگیرید

این کار پله‌های موفقیت شما را هموارتر می‌کند. به راه‌های پذیرش و رشد فکر کنید تا راحت‌تر این کار را انجام دهید.

30- مشورت دهید

 تجارب خود را به اشتراک بگذارید و به دیگران برای رسیدن به اهداف دیگران به آن‎‌ها کمک کنید. در طول این کار شما نیز نکات زیادی را یاد می‌گیرید که در آینده شغلی‌تان بسیار مفید خواهند بود.

31- داوطلب باشید

به دیگران اهمیت دهید و بدون چشم‌داشت برای آن‌ها وقت بگذارید. اگر یکی از همکاران شما مشکلی داشت هرگز از کمک به او دریغ نکنید. با انجام اين كار، روزی که فکرش را نمی‌کنید، پاسخ خوبی خود را خواهید گرفت.

32- جسورانه رفتار کنید

کاری را انجام دهید که دیگران از انجام آن می‌ترسند. خودتان را دست کم نگیرید. موفقیت نتیجه ریسک است و کسی که یک مسیر ثابت را پیش می‌رود نباید انتظار پیشرفت داشته باشد.

33- شبکه دوستان و آشنایان خود را گسترش دهید

با افراد مختلف در حوزه‌های مختلف صحبت کنید. با اين روش، در مورد کارتان چیزهایی یاد می‌گیرید که انتظارش را ندارید. این کار شما را از این فکر اشتباه که همه چیز را می‌دانید نیز رها می‌کند.

34- ایده شغلی تازه پیدا کنید

کتاب بخوانید، سینما بروید، در موزه‌های شهرتان قدم بزنید و از کار دیگران الهام بگیرید. ایده‌های نو، چراغ‌های راه موفقیت محسوب می‌شوند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

همچنین در این زمینه بخوانید:

50 توصیه برای کسب‌وکار بهتر: قسمت اول 

50 توصیه برای کسب‌وکار بهتر: قسمت دوم

50 توصیه برای کسب‌وکار بهتر: قسمت سوم

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا