50 توصیه برای کسب‌وکار بهتر
قسمت سوم ۸

۵۰ توصیه برای کسب‌وکار بهتر

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۲۵ - ۱۲:۱۶ | ۵ دقیقه

جدی گرفتن این توصیه‌ها، کسب‌وکار و زندگی شما را دگرگون می‌کند.

نوپانا: در قسمت دوم مجموعه «50 توصیه برای کسب وکار بهتر»، به‌طور اختصاصی، به نکاتی در زمینه جذب همکار پرداخته شد. در این قسمت نکات مهم در زمینه تعادل زندگی و کار را بررسی می‌کنیم:

17- کمی استراحت کنید

از روزهای تعطیل استفاده کنید. اگر همیشه درگیر کار باشید، ایده جدیدی به‌دست نمی‌آورید و از کار هم لذت نمی‌برید. تقویم را ورق بزنید و بعضی از روزها را کاملا به استراحت اختصاص دهید.

18- استرس خود را کاهش دهید

تعطیلات و معاملات جدید را به‌طور هم‌زمان در برنامه خود قرار ندهید. تا حدی که اگر در تعطیلات بودید و مسئله‌ای پیش آمد، خود را درگیر آن نکنید، مگر اینکه خیلی ضروری باشد.

20- تمرکز را بیشتر کنید

 نوتیفیکیشن‌های تلفن همراه خود را خاموش کنید. اگر پیام‌ها و ایمیل‌های خود را کمی دیرتر چک کنید، دنیا به آخر نمی‌رسد.

21-سرگرمی ایجاد کنید

 آیا کاری هست که دلتان بخواهد انجام دهید ولی فرصت آن‌را نداشته باشید؟ اگر امکانش را داشتید، نیم ساعت قبل یا بعد از کار را به آن اختصاص دهید. کار بی‌وقفه ذهن را فرسوده می‌کند.

22- بیشتر «نه» بگویید

یادتان باشد که در بعضی از موقعیت‌ها، نه گفتن کاملا خوب و درست است. همه چیز مطلق نیست و اگر چیزی اشتباه است، بگویید. گفتن چیزی که فکر می‌کنید اشتباه است، شما را مقصر نمی‌کند.

23- به سلامتی خود بیشتر فکر کنید

 حفظ سلامت بسیار مهم است. کسی دلش نمی‌خواهد به پزشک مراجعه کند ولی اگر احساس کردید مشکلی دارید حتما این کار را انجام دهید، زیرا اگر این‌چنین باشد تمرکز کاری از بین می‌رود.

24- روابط شخصی خود را داشته باشید

اگر به‌شدت درگیر کار و راه‌اندازی باشید، دوستان و خانواده درک می‌کنند. اما این به معنای قطع رابطه و دوری نیست. در مسیر جلسات و زمان‌های خالی با دوستان خود باشید و یا با خانواده به خرید بروید. حتی اگر دقایقی کوتاه وقت بگذارید و به خودتان یادآوری کنید که تنها نیستید، در زندگی شما بسیار موثر خواهد بود.

بیشتر بخوابید؛ گجت‌های خود را بیرون اتاق بگذارید و در رخت‌خواب با آن‌ها کار نکنید. بگذارید رخت‌خواب فقط جای استراحت باشد.

25-  فعالیت فیزیکی داشته باشید

 تمرین‌های روزانه‌ای که دوست دارید را در محل کار انجام دهید. این کار هم روحیه تیمی را بالا می‌برد و هم سلامت افراد را بهبود می‌بخشد.

26- از منطقه امن خود خارج شوید

 تکرار تنها یک کار، شما را راکد و بی‌حال می‌کند. آخر هفته‌ها یک جای جدید کشف کنید، مانند رستوران یا موزه‌ای که هنوز نرفته‌اید. از این کار می‌شود ایده‌های تازه زیادی به‌دست آورد.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

می‌توانید قسمت‌های پیشین این مطلب را در زیر ببینید:

50 توصیه برای کسب‌وکار بهتر: قسمت اول

50 توصیه برای کسب‌وکار بهتر: قسمت دوم

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا