75 راز استارت‌آپی
قسمت پانزدهم ۸

۷۵ راز استارت‌آپی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۲۲ - ۱۳:۱۴ | ۵ دقیقه

در کار استارت‌آپی نکات بسیار مهمی وجود دارد که شاید از دید خیلی‌ها دور بماند.

نوپانا: در قسمت قبل (قسمت چهاردهم) به نکاتی در حوزه مدیریت مالی استارت‌آپ پرداخته شد، در قسمت پانزدهم که آخرین بخش از این سلسله مطالب است، به مواردی در زمینه مسائل مالیاتی و بازنشستگی اشاره می‌شود:

71- علی‌رغم مشکلات، روی کارتان تمرکز کنید

حتی اگر به تنهایی در یک شرکت کار می‌کنید، خود را اسیر مسائل مالیاتی و مشکلات دیرکرد پرداخت نکنید. برای یک مالک استارت‌آپ پیش‌بینی درآمد سالی که پیش رو دارد دشوار است. این قانون را همواره به خاطر داشته باشید که شما مسئول پرداخت مالیات‌های آینده هستید ولی باید هر روز روی کارتان تمرکز کنید.

72- به محاسبه درآمد و مسائل بیمه توجه کنید

اگر شما یا همسرتان در شغل، باهم کار می‌کنید، اوضاع کمی سخت‌تر می‌شود. اگر یکی از شما مسئول امورات اداری شود، بهتر است. در مورد چیزهایی که باعث می‌شوند کارتان را با کیفیت بیشتری انجام دهید مطالعه کنید. در غیر این صورت مجبور می‌شوید به دیگران حقوق پرداخت کنید تا در این زمینه به شما آموزش دهند.

73- کمک حرفه‌ای بگیرید، به‌خصوص اگر کارمند دارید

با وجود کارمند، پرداخت مالیات پیچیده‌تر می‌شود. زیرا باید برای هرکدام پرونده‌ای تازه تشکیل دهید. در هر کسب‌وکاری با هر میزان سابقه، وجود کارمند، دشواری‌هایی را به همراه خواهد داشت.

با دقت و احتیاط، کارمند استخدام کنید و به همه ابعاد احتمالی این کار بیاندیشید. جذب نیروی جدید، همان قدر که احتمال دارد به کسب‌وکار شما، رونق بدهد، ممکن است آن را به بحران مواجه کند.

74- قدم‌های حساب شده بردارید

اگر اتومبیل دارید از آن، هم برای کار و هم تفریح استفاده کنید. از این‌گونه امکانات که در دو جنبه کار و زندگی قابل استفاده هستند، در راستای کسب‌وکارتان بهره بگیرید. این روش هم در کمتر شدن هزینه‌ها و هم در کاهش مسائل مالیاتی به نفع شماست، بخصوص برای کسب‌وکارهای نوپا، این روش بسیار مفید است.

75- به فکر دوران بازنشستگی خود باشید

برای همه کسانی که کاری را شروع می‌کنند، بازنشستگی بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسد. اما حقیقت این است که داشتن برنامه بازنشستگی، به کسب‌وکار امروز شما نیز سروسامان می‌دهد و برنامه‌ریزی مالی شما را بهتر می‌کند. همچنین باعث می‌شود در زمینه مالیات‌ها و پرداخت‌ها، دقیق‌تر عمل کنید و نیز پول خود را سریع و در زمانی اشتباه از کار بیرون نکشید.

می‌توانید قسمت پیشین این رازهای استارت‌آپی را در زیر ببینید:

75 راز استارت‌آپی: قسمت اول

75 راز استارت‌آپی: قسمت دوم

75 راز استارت‌آپی: قسمت سوم

75 راز استارت‌آپی: قسمت چهارم

75 راز استارت‌آپی: قسمت پنجم

75 راز استارت‌آپی: قسمت ششم

75 راز استارت‌آپی: قسمت هفتم

75 راز استارت‌آپی: قسمت هشتم

75 راز استارت‌آپی: قسمت نهم

75 راز استارت‌آپی: قسمت دهم

75 راز استارت‌آپی: قسمت یازدهم

75 راز استارت‌آپی: قسمت دوازدهم

75 راز استارت‌آپی: قسمت سیزدهم

75 راز استارت‌آپی: قسمت چهاردهم

 

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا