75 راز استارت‌آپی
قسمت هشتم ۸

۷۵ راز استارت‌آپی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۱۵ - ۱۵:۱۸ | ۳ دقیقه

در کار استارت‌آپی نکات بسیار مهمی وجود دارد که شاید از دید خیلی‌ها دور بمانند.

نوپانا: در قسمت قبلی (قسمت هفتم)، به نکاتی درمورد بازار و رقابت اشاره شد، در این قسمت به مواردی کوچک اما حیاتی پرداخته می‌شود که در محیط کاری اهمیت دارند:

36- با ایجاد یک شبکه شروع کنید

بسیاری از کارآفرینان برای خرید یا راه‌اندازی تکنولوژی لازم یک استارت‌آپ، نمی‌دانند از کجا شروع کنند. شبکه مراجعان یا افراد مرتبط به شما ستون فقرات کار شماست. پس از همین جا شروع کنید. درواقع شما مجبور هستید یک «سیستم شبکه‌های مرتبط» با محوریت مراجعین خود داشته باشید.

37- اینترنت پرسرعت داشته باشید

اینترنت کم‌سرعت به‌درد کار شما نمی‌خورد. برای انجام امور داخلی و استخدام و غیره، به اینترنتی با پهنای باند مناسب احتیاج دارید و این چیزی نیست که صرفه‌جویی در آن سودی برای شما داشته باشد. در اصل بیشتر از آنکه سودی درکار باشد، متحمل ضرر می‌شوید.

38- آنتی‌ویروس داشته باشید

این توصیه ساده را اصلا دست‌کم نگیرید. جای داشتن چندین برنامه بیهوده و درهم که در هر سیستمی پیدا می‌شوند، یک آنتی‌ویروس خوب نصب کنید. در بلند‌مدت به کار مدیریتی کمک زیادی خواهد کرد.

39- فایل پشتیبان بگیرید

از این مسئله به سادگی عیور نکنید. گرفتن فایل پشتیبان ضروری است. مطالب قدیمی که کمتر سراغ آنها می‌روید، مطالب آنلاین و همچنین از سیستم کاری محل کسب‌وکارتان، فایل پشتیبان بگیرید و مطمئن شوید درصورت حذف می‌توانید همه آن‌ها را بازیابی کنید.

40- کامپیوترهای خود را تکه‌تکه نخرید

بهتر است از نظر سخت‌افزاری محیطی یک‌دست و پیشرفته داشته باشید. در این‌صورت هزینه نگهداری پایین می‌آید. علاوه بر آن درصورت خرید از یک برند خاص، می‌توانید از ضمانت و خدمات پس از فروش آن استفاده کنید.

ادامه این مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید. 

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا