75 راز استارت‌آپی
قسمت دهم ۸.۷

۷۵ راز استارت‌آپی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۱۷ - ۱۵:۰۳ | ۴ دقیقه

در کار استارت‌آپی نکات بسیار مهمی وجود دارد که شاید از دید خیلی‌ها دور بمانند.

 نوپانا: در قسمت قبلی (قسمت نهم)، به نکاتی درمورد آینده‌نگری محیط کار اشاره شد، در ادامه به نکاتی در زمینه مشکلات و مسئولیت‌ها پرداخته می‌شود:

46- از مسئولیت‌های کاری خود به خوبی آگاه باشید

ممکن است مشتری و یا هر فرد دیگری، برای آسیب یا خسارت ناشی از کسب‌وکار، از شما شکایت کند. سیاست‌های چتر حمایتی بیمه، یکی از بهترین راه‌های مقابله با خطر محسوب می‌شود. یک مشاور متخصص می‌تواند بسته به مشکلی که دارید، به بهتر شدن وضعیت کمک کند. در هر کسب‌وکار، خطرات متفاوتی وجود دارد. جزئیات کار خود را یاد بگیرید تا متوجه شوید کدام مسائل ارزش پیگیری قانونی را دارد.

47- جستجو کنید

پس از گرفتن یک مشاور خوب و درک مسئولیت‌های خود، وضعیت را از جنبه‌های مختلف ارزیابی کنید. مثلاً صاحب کسب‌وکار، مسئول اول پوشش خریدها و پرداختی‌های بیمه است.

48- حتی اگر بیمه دارید، باز مراقب اوضاع باشید

برخی از اموال و پرونده‌های حقوقی ممکن است تحت پوشش بیمه باشند، اما باز هم مواردی هست که در برابر بعضی خطرات، تحت پوشش بیمه نباشند. یا به‌عبارتی، ممکن است هزینه بیمه برخی اقلام، بسیار بالا باشد. در این مواقع، مدیریت پیشگیری از بحران، با درنظر گرفتن تدابیر مناسب، مانند آموزش اصول ایمنی به کارمندان، انجام می‌شود. اگر نسبت به مواردی که حتی بیمه شده‌اند، احتیاط عاقلانه به خرج دهید، هم آسیب کمتری می‌بینید و هم هزینه بیمه شما پایین می‌آید.

49- خطرات پیش‌بینی نشده، همیشه وجود دارد

به جز پوشش بیمه، سعی کنید یک برنامه از پیش تعیین شده برای مدیریت بحران داشته باشید. از آنجا که هر حادثه‌ای ممکن است برای کسب‌وکارهای کوچک فاجعه‌بار باشد، ضرورت این‌گونه برنامه‌ها را جدی بگیرید.

50- کارهای اداری را پشت گوش نیاندازید

در استخدام و امور مربوط به آن، مراحل قانونی را به‌طور دقیق انجام دهید. در مورد کارهای بیمه نیز همین روند را در پیش بگیرید. کارشناس اداری شما در هر بخش، منبع اطلاعاتی شما است و انجام امور اداری و هدایت کارمندان در حیطه اختیارات و مسئولیت‌های او قرار می‌گیرد.

ادامه این مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا