از مدیریت دانش تا زمان ورود به بازار
شروعی برای برندسازی (قسمت پنجاه‌ویکم) ۸

از مدیریت دانش تا زمان ورود به بازار

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۰۹/۰۸ - ۱۴:۰۰ | ۳ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت پنجاه‌‌ویکم:

مدیریت دانش

به‌گزارش نوپانا، به فرایند در اختیارگیری، سازمان‌دهی، تفسیر اطلاعات و دانش افراد در یک سازمان و انتشار آ‌ن‌ها در سطح سازمان، مدیریت دانش می‌گویند. فناوری‌های نوین از طریق به کارگیری شبکه داخلی سازمان (اینترانت)، پایگاه داده و دیگر ابزار‌های اطلاع‌رسانی کمک شایانی به اتوماسیون این فرایند می‌کنند. سیستم‌های مدیریت دانش به طور کلی بر پایه کیفیت، زمان‌محوری و تکرار مشارکت افراد بنا گذاشته شده‌اند. باید به این نکته توجه داشت که در گذشته، دانش رمز موفقیت و ابزار قدرت بود، ولی امروزه سهیم‌ بودن افراد در دانش یکدیگر، رمز پیروزی و کلید قدرت است.

برچسب گرافیکی محصول

به طرح‌ها و مطالبی که در بسته‌بندی محصولات، در قالب یک برچسب بر آن‌ها می‌چسبانند، برچسب گرافیکی محصول می‌گویند. این برچسب‌ها حاوی اطلاعاتی از جمله نام محصول، کاربرد کالا، ویژگی‌ها و مزایای مرتبط با محصول مورد نظر است.

(همچنین بخوانید: چگونه برای شرکتی که چند محصول دارد برند بسازیم؟)

زمان ورود به بازار

به زمانی که یک شرکت شروع به تبلیغ، اطلاع‌رسانی، برند‌سازی داخلی و فروش اولیه یک محصول جدید می‌کند، زمان ورود به بازار می‌گویند. این ورود به بازار اغلب با برگزاری یک مراسم با شکوه و در یک روز از پیش تعیین‌ شده با صرف بودجه‌های کلان اتفاق می‌افتد. روش دیگر ورود به بازار، ورود تدریجی است. در این روش برند‌ها آرام‌آرام به بازار وارد می‌شوند و این فرایند در طول یک بازه زمانی به مدت ۲ هفته‌‌‌ تا یک‌ ماه رخ می‌دهد. در این روش بودجه کمتری صرف می‌شود و در نتیجه برند، هیاهوی کمتری در بازار ایجاد می‌کند؛ اما همچنان اثربخش عمل می‌کند.

قسمت پیشین:

قسمت ‌‌‌پنجاهم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: مدیریت دانشبرندسازیمحصولبازارورود به بازاربرندینگکسب‌وکاربسته‌بندی محصولبرچسب گرافیکیشروعی برای برندسازی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.