75 راز استارت‌آپی
قسمت سیزدهم ۸

۷۵ راز استارت‌آپی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۱۱:۲۴ | ۵ دقیقه

در کار استارت‌آپی نکات بسیار مهمی وجود دارد که شاید از دید خیلی‌ها دور بماند.

نوپانا: در قسمت قبل (قسمت دوازدهم) به نکاتی در زمینه تبلیغات و مشتری‌مداری پرداخته شد، در ادامه به مواردی در حوزه فروش و شناخت مشتریان اشاره می‌شود:

61- از شنیدن «نه» خوشحال شوید

شنیدن «نه»های زیاد، نباید شما را ناامید کند. فروش با قانون اعداد پیش می‌رود: حتی وقتی پاسخ‌ها مثبت نیستند، اگر کوتاه نیایید و به‌طور منظم با مشتریان در ارتباط باشید، پیشرفت خواهید کرد.

62- «چرا»ها را بفهمید

نگاه صاحبان کسب‌وکارها با ایجاد فرایند فروش، عمیق‌تر می‌شود. از مشتریان بخواهید دلایل خرید و نیز علت دنبال کردن محصول یا سرویس شما را بگویند.

63- برای چرخه‌های فروش برنامه‌ریزی کنید

هر کسب‌وکار تازه‌ای چرخه‌های فروش مختلفی دارد. درطول یک فروش استراتژیک، ممکن است مشتری بخواهد چندبار دیگر با شما ارتباط برقرار کند. از دانش صنعتی خود استفاده کرده و رقبای خود و همچنین چرخه‌های فروش آن محصول را بشناسید. به پاسخ این سوالات بیاندیشید که در فصلی که محصول شما کارایی کمتری دارد، به اندازه همیشه تولید می‌کنید؟ آیا ماه‌ها باید صبر کنید تا دوباره بفروشید؟ با نگاه کردن به عوامل فروش، بهتر می‌توانید برای فعالیت‌های بعدی خود برنامه‌ریزی کنید.

64- به مشتریان آموزش دهید

پیش‌تر می‌گفتند که در زمینه فروش، صَرف زمان برای آموزش دادن به مشتری در مورد یک محصول، بیهوده است. اما این تلقی درستی نیست. شما باید مشتاقانه به مشتریان آموزش دهید، با آن‌ها وقت بگذرانید و به آن‌ها نشان دهید که علت تمایز و برتری شما نسبت به بقیه رقبا چیست و چه چیز شما را از سایرین متفاوت می‌کند.

65- مسیر درست را انتخاب کنید

با شناخت خرده‌فروشی‌ها، تبلیغات، توزیع‌کنندگان مستقل، وبسایت‌ها و بازاریابی مستقیم، محصول خود را به جایگاه واقعی‌اش برسانید. روش‌های متنوع فروش را بررسی کنید و آن‌هایی را انتخاب کنید که بیشترین برگشت سرمایه را برای شما به ‌دنبال دارند.از این طریق، می‌توانید به جای یک روش محدود که در ابتدا در نظر داشتید، روش‌های جدید و متنوعی را به کار ببرید.

 ادامه این مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

همچنین می‌توانید قسمت پیشین این رازهای استارت‌آپی را در زیر ببینید:

75 راز استارت‌آپی: قسمت اول

75 راز استارت‌آپی: قسمت دوم

75 راز استارت‌آپی: قسمت سوم

75 راز استارت‌آپی: قسمت چهارم

75 راز استارت‌آپی: قسمت پنجم

75 راز استارت‌آپی: قسمت ششم

75 راز استارت‌آپی: قسمت هفتم

75 راز استارت‌آپی: قسمت هشتم

75 راز استارت‌آپی: قسمت نهم

75 راز استارت‌آپی: قسمت دهم

75 راز استارت‌آپی: قسمت یازدهم

75 راز استارت‌آپی: قسمت دوازدهم

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا