ویزیت تنفسی
گجتی برای تشخیص 17 نوع بیماری از بازدم ۷.۳

ویزیت تنفسی

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۱۸:۲۰ | ۵ دقیقه

گروهی از پژوهشگران گجتی را با استفاده از فناوری نانو ساخته‎اند که 17 نوع بیماری را از بازدم انسان تشخیص می‎دهد.

در سال‌های گذشته پزشکان برای تشخیص بیماری‌ها از مکانیسم‌ و روش‌های مختلفی استفاده می‌کردند. اکثر مکانیسم‌ها توانایی تشخیص یک الی سه بیماری را با سرعت کم داشتند اما امروزه با استفاده از نانوتکنولوژی این سرعت افزایش یافته است.

تحقیق و توسعه در سطح اتم و مولکول‌ها در اندازه‌هایی در حدود نانومتر است. از آنجا که این علم به موضوعاتی در مقياس هم اندازه با ويروس‌ها و ساير عوامل بيماری‌زا مي‌پردازد، ظرفیت بالایی برای شناسايی و ريشه‌كنی عوامل بيماری‌زا دارد.

اکنون پژوهشگران موفق شده اند گجتی را با استفاده از فناوری نانو بسازند که 17 نوع بیماری را از بازدم انسان تشخیص می‎دهد. این گجت که قیمت زیادی ندارد، از طریق ارتباط با هوای بازدم ریه‌های انسان می‌تواند 17 نوع بیماری مختلف شامل پارکینسون، هشت نوع از سرطان و برخی از انواع دیابت را با سرعت بسیار بالا و بدون نیاز به انجام آزمایشات سوزنی تشخیص دهد.

در آزمایش انجام شده توسط این گجت بین 1404 بیمار در سطح پنج کشور مختلف جهان، 813 نفر از آن‌ها به انواع بیماری‌های ذکر شده مبتلا بودند. محققان شرایط مختلفی را که برکیفیت تنفس افراد مختلف تاثیر دارد مانند جنسیت، سن، مصرف سیگار و محل سکونت جغرافیایی در آرایه‌ اولیه در نظر گرفتند و به دقت 86 درصدی رسیدند.

این مکانیسم هزینه‌های درمان بیماری‌ها و زمان بررسی وضعیت بیمار را کاهش می‌دهد و پیشرفت خوبی برای ارتقای کیفیت سلامت انسان‌ها است.

برچسب‌ها: دانشتکنولوژیاستارت‌آپبازارسلامتخدمات
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.