برترین زبان‌های برنامه‌نویسی دنیا
بر اساس آخرین آمارها در سال 2016 مشخص شد: ۶.۳

برترین زبان‌های برنامه‌نویسی دنیا

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۵/۱۰/۱۴ - ۱۱:۳۷ | ۳ دقیقه

در سال 2016 زبان C توانست جای Java را در صدر جدول برترین‌ زبان‎های برنامه‌نویسی دنیا تصاحب کند.

بر اساس آخرین آمارها در سال 2016 به نقل از سایت بین‌المللی انجمن مهندسی برق (ieee) پس از دوسال قرارگرفتن در رده دوم جدول برترین‌ زبان‎های برنامه‌نویسی دنیا، در نهایت در سال 2016 زبان C توانست جای Java را در صدر جدول تصاحب کند.

در پنج زبان برتر، پایتون با یک پله صعود جای زبان C++ را در رده سوم از آن خود کرد و C# با چند پله سقوط پس از R، از لیست پنج  زبان اول کنار گذاشته شد و در رده ششم جای گرفت.

برتری گوگل در رقابت با اپل

در این رقابت تنگاتنگ، می‌توان حضور گوگل و اپل را در رقابت برای حضور در لیست 10 زبان برتر برنامه‌نویسی حس کرد. GO گوگل با شکست رقیب خود یعنی Swift اپل، توانست نام خود را در 10 عنوان برتر ثبت کند و Swift نیز با پنج پله صعود نسبت به سال‌های اخیر، در رده یازدهم پس از GO قرارگرفت.

صعود چشم‌گیر

از نکات برجسته دیگر در رده‌بندی برترین‌ زبان‌های برنامه نویسی سال، می‌توان به صعود پنج پله‌ای Ladder Logic اشاره کرد. این زبان‌ برنامه‌نویسی یک زبان منطقی است که عمدتا برای کنترلرهای منطقی مخصوص در کارخانه‌ها استفاده می‌شود.

کاهش محبوبیت

در سوی دیگر این ماراتن، اتفاق عجیبی در زبان‌های برنامه‌نویسی مدیریت سیستم، رخ داد و Bash با از دست دادن محبوبیت نسبی خود، از جایگاه خود در رده دوازدهم به رده نوزدهم سقوط کرد. شاید این کاهش هفت پله‌ای انعکاس افزایش پیچیدگی سیستم‌های مدیریت دیتاسنترها در فضای ابری باشد اما ما همچنان منتظر رخدادهای مستمر در سال‌های دیگر هستیم تا دریابیم که آیا این فقط یک اتفاق آماری است یا خیر؟ 

برچسب‌ها:
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.