ارتباطات یکپارچه‌ای که ضامن هویت برند شما هستند
شروعی برای برندسازی (قسمت چهل‌وهشتم) ۸

ارتباطات یکپارچه‌ای که ضامن هویت برند شما هستند

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۱۴:۰۰ | ۳ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت چهل‌وهشتم:

ارتباطات یکپارچه برند

به‌گزارش نوپانا، ارتباطات یکپارچه برند، اثربخشی برند و آمیزه بازاریابی را برای انتقال یک پیام مشخص به بازار هدف تضمین می‌کنند. ارتباطات یکپارچه برند، هم در فرایند و هم در برنامه‌ریزی نیازهای بازار هدف، می‌توانند پیام‌ کلیدی که باید توسط کانال‌های ارتباطی منتقل شود را در نظر بگیرند و آن ‌را ارسال‌ کنند. این پیام‌ها حاوی اطلاعات مهمی از هویت برند هستند. همچنین کانال‌های انتقال پیام شامل بخش فروش، طرح‌های تشویقی، روابط عمومی و تبلیغات است.

ارتباطات یکپارچه بازاریابی

به کلیه ارتباطات بازاریابی از قبیل تبلیغات، ترفیعات فروش، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم به عنوان یک مجموعه به هم پیوسته، ارتباطات یکپارچه بازاریابی می‌گویند. این ارتباطات یکپارچه‌، شفافیت و تاثیر به‌سزای پیام برند را تضمین می‌کند.

(همچنین بخوانید: برندینگ، استراتژی دیدگاه شما را شکل می‌دهد)

دارایی‌های فکری

به دارایی‌های غیر فیزیکی کسب‌وکار که شامل مهارت، دانش، حق ثبت اختراع، برنامه‌های توسعه و تحقیق و سیستم‌های مدیریت دانش است، دارایی‌های فکری گفته می‌شود. این دارایی‌ها ارزش بسیار بالایی در هر کسب‌وکار دارند و می‌توانند از عوامل تاثیر‌گذار در توسعه برندسازی باشند.

مالکیت معنوی

دارایی‌های نامشهود مانند حق ثبت اختراع، دانش، نشان تجاری و یا حق امتیاز که ارزش آن‌ها از دانش، کشفیات، اختراع و یا خلاقیت به وجود می‌آید، مالکیت معنوی نامیده می‌شود. مالکیت معنوی می‌تواند شامل مواردی مانند کتاب، نرم‌افزار و حقوق شبکه‌های تلویزیونی برای وقایع ورزشی باشد.

قسمت پیشین:

قسمت ‌‌‌چهل‌وهفتم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: بازاریابیبرندسازیارتباطات یکپارچه برندمالکیت معنویدارایی‌های نامشهودبرندینگدارایی‌های فکری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.