75 راز استارت‌آپی
قسمت یازدهم ۸

۷۵ راز استارت‌آپی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۱۸ - ۱۲:۵۲ | ۴ دقیقه

در کار استارت‌آپی نکات بسیار مهمی وجود دارد که شاید از دید خیلی‌ها دور بماند.

نوپانا: در قسمت قبلی (قسمت دهم) به نکاتی درباره مشکلات و مسئولیت‌ها اشاره شد، در ادامه به مواردی در زمینه جذب همکار و نوع فعالیت در یک استارت‌آپ‌ پرداخته می‌شود:

51- بدانید که به ‌دنبال چه هستید

داشتن تعریفی دقیق، از کاری که می‌خواهید انجام دهید، یک اصل ضروری است. همچنین باید بدانید چه مهارت‌هایی برای انجام آن لازم است، بهترین افراد در این حوزه چه کسانی هستند و اینکه تا چه اندازه توانایی هزینه کردن دارید. این موارد شاید بدیهی باشند، اما بسیاری، از آن بی‌خبرند. آن‌ها ممکن است دوستان، خانواده یا آشنایان خود را استخدام کنند. شک نکنید اگر شما نیز چنین رویکردی در پیش بگیرید، کسب‌وکارتان شکست خواهد خورد. راه صحیح این است که شما از بین مجموعه‌ای از افراد، بهترین‌ها را انتخاب کنید.

52- افراد با استعداد را جذب کنید

بهتر است افرادی که استخدام می‌کنید، دارای مدرک یکسانی نباشند. با استفاده از مراکز کاریابی حرفه‌ای و مصاحبه استخدامی دقیق، مجموعه‌ای متنوع از استعدادهای مختلف را جذب کنید و آنها را ارتقا دهید.

منابع محدود در استارت‌آپ‌ها ایجاب می‌کند که از افراد مستعد در موقعیت‌های متفاوت استفاده کنید. این روش، نیروهای شما را مجبور می‌کند با استفاده از خلاقیت خود، شرایط را تغییر دهند.

53- هنر مصاحبه گرفتن را بیاموزید

شخصی کردن مکالمه در مصاحبه شغلی، کاری آسان اما اشتباه است که بسیاری مرتکب می‌شوند. خصوصاً وقتی فرد متقاضی، توسط دوستان شما معرفی شده باشد. از طرف دیگر، سؤال کردن از مسائلی مانند بچه‌دار بودن، سال فارغ‌التحصیلی و وضعیت تأهل، کاملاً غلط است. به جای این پرسش‌های بیهوده، باید از توانایی‌های شخص در زمینه کاری که قرار است انجام دهد، سؤال بپرسید.

54- هماهنگ شوید و انگیزه دهید

کارمندان شما، هرگز نمی‌توانند ذهن شما را بخوانند، پس ارتباطات خود را با تمرین، امیدوار کردن آنها به رشد شرکت و خوش‌حسابی، قوی کنید.

هرسه ماه یک‌بار، عملکرد شغلی نیروهای‌تان را ارزیابی کنید و هر شش ماه آنها را ارتقا دهید. از کارمندان بپرسید کدام پروژه بیشتر آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. هرچه در این زمینه بهتر عمل کنید، بازخوردهای بهتری از نیروهای‌تان می‌گیرید و نتیجه نهایی کار، رضایت‌بخش‌تر خواهد بود.

55- به افراد دلایلی بدهید تا شما را باور کنند

اغلب کارآفرینان موفق، مطمئن هستند که مردم آنها را باور دارند، حتی اگر فقط با خانواده و دوستان خود درباره محصول‌شان صحبت کرده باشند. این امیدواری و باور دیگران، مؤلفه‌های مشخصی دارد که اعتبار یک کسب‌وکار به آن وابسته است. توضیح روشن درباره محصول و اجتناب از اغراق، نمونه‌ای از این مؤلفه‌ها است. به جای اینکه خود را از همه جهت بهترین بنامید، به ویژگی منحصربه‌فرد محصول خود اشاره کنید. این روش باعث می‌شود دیگران باور بیشتری به شما پیدا کنند.

 ادامه این مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

همچنین می‌توانید قسمت‌های پیشین را ببینید:

75 راز استارت‌آپی: قسمت اول

75 راز استارت‌آپی: قسمت دوم

75 راز استارت‌آپی: قسمت سوم

75 راز استارت‌آپی: قسمت چهارم

75 راز استارت‌آپی: قسمت پنجم

75 راز استارت‌آپی: قسمت ششم

75 راز استارت‌آپی: قسمت هفتم

75 راز استارت‌آپی: قسمت هشتم

75 راز استارت‌آپی: قسمت نهم

75 راز استارت‌آپی: قسمت دهم

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا