75 راز استارت‌آپی
قسمت نهم ۸

۷۵ راز استارت‌آپی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۱۶ - ۱۵:۴۴ | ۳ دقیقه

در کار استارت‌آپی نکات بسیار مهمی وجود دارد که شاید از دید خیلی‌ها دور بمانند.

 نوپانا: در قسمت قبلی (قسمت هشتم)، به نکاتی درمورد محیط کار استارت‌آپی اشاره شد، در ادامه به نکاتی در زمینه آینده‌نگری پرداخته می‌شود:

41- متناسب با کارتان پرینتر بخرید

معمولاً برای هر استارت‌آپ یک پرینتر سیاه‌وسفید بزرگ لازم است. مگر اینکه در راستای کارتان به پرینت رنگی نیاز زیادی داشته باشید. البته پرینترهای لیزری مقرون‌به‌صرفه نیز، گزینه‌ خوبی محسوب می‌شوند.

42- بدانید که چه مواقعی به کمک از بیرون احتیاج دارید

اگر در میان کارمندان، متخصص آی‌تی ندارید، در مراحل اولیه کار، حتما گاهی لازم می‌شود به سراغ متخصص بروید. ضروری است که شبکه داخلی بدون نقص کار کند. کارآفرینان فرصت زیادی برای پرداختن به این کارها ندارند.

43- برای آینده برنامه‌ریزی کنید

دنبال کردن اصولی که گفته شد، نه تنها در مراحل ابتدایی استارت‌آپ به کار می‌آید، بلکه برای رشد شرکت نیز ضروری است. پس از استخدام کارمندان جدید، به این تکنولوژی‌ها بیشتر نیاز دارید. پس نباید از اهمیت این مسئله چشم‌پوشی کرد. از همان ابتدا سازوکار فنی خوبی تهیه کنید که مجبور به دوباره‌کاری نشوید.

44- از کارشناس بپرسید

دنیای بیمه تجاری، گاهی پیچیده می‌شود. بهترین گزینه یک کارآفرین برای شناخت خطرها، پیشگیری و دورکردن هرچه بیشتر آن‌ها، مشورت گرفتن از یک آژانس بیمه معتبر است که در زمینه‌های گوناگون، کارشناس داشته باشد.

45- به خطرات احتمالی مثل از دست دادن حق مالکیت، فکر کنید

ممکن است روزی با این وضعیت روبرو شوید که به‌ وسیله حوادثی مانند آتش‌سوزی، سیل و امثال آن، ساختمان محل کار، دارایی‌ها، ابزارآلات، ماشین‌ها، ذخایر و کامپیوترها را از دست داده باشید. پس قبل از وقوع حادثه، کاری بکنید.

ادامه این مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا