پشیمانی مدیرعامل اوبر از همکاری با ترامپ
دنده عقب تاکسی‌یاب محبوب؛ ۸

پشیمانی مدیرعامل اوبر از همکاری با ترامپ

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۱۶ - ۱۵:۳۰ | ۳ دقیقه

عواقب پیوستن مدیر عامل اوبر به تیم اقتصادی ترامپ

نوپانا: داستان از حضور مدیر استارت‌آپ تاکسی‌یاب اوبر«تراویس کالانیک» در تیم مشاوران اقتصادی ترامپ شروع شد. این یک تصمیم شخصی نبود و پیوستن به تیم ترامپ، به معنی جدا شدن از مدیران معترض سایر استارت‌آپ‌های بزرگ امریکا و نادیده گرفتن حجم گسترده اعتراضات مردمی علیه سیاست‌های ترامپ بود.

این تصمیم زمانی باعث خشم بیشتر مردم شد، که بسیاری از تاکسی‌داران و شاغلین دولتی نیز دست به اعتصاب زده بودند. در اعتراض به این تصمیم، بسیاری از مردم با پیوستن به کمپینی که شعارش «اوبر را پاک کن» (DeleteUber#) بود، اپلیکیشن اوبر را از تلفن‌های همراه خود پاک کردند. این اتفاق زمانی برای اوبر گران تمام شد که مردم به جای اوبر اپلیکیشن لیفت (Lyft ) را نصب کردند که همان کارکرد اوبر را دارد.

با این حجم فشار و خطر ورشکستگی، بالاخره کالانیک مجبور شد موضع خود را اعلام کند و بین منافع عمومی و سیاست‌های تند ترامپ، یکی را انتخاب کند.

او در بیانه‌ای خروج خود از تیم اقتصادی ترامپ را علنی کرد و در برابر قوانین مهاجرتی ترامپ موضع گرفت. این کناره‌گیری تا جایی بود که قرار است از دولت تقاضای پرداخت غرامت کند. آن هم به این دلیل که بسیاری از افرادی که ورودشان به امریکا ممنوع شده است، کاربران و رانندگان اوبر هستند.

سرنوشت این استارت‌آپ بزرگ به کجا ختم می‌شود؟ به چهره‌ محبوب اوبر، خراش بزرگی با عنوان همکاری با دولت ترامپ افتاده است. باید دید تلاش کالانیک و تیمش برای برگرداندن اعتماد عمومی و جبران خسارات مالی وارد شده، تا چه‌اندازه مثمر ثمر خواهد بود.

برچسب‌ها: جهاناستارت‌آپفرهنگ و جامعه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا