از مدیریت بودجه تا پلتفرم تامین سرمایه جمعی
۱+۵ استارت‌آپی؛ قسمت ۱۸ ۸

از مدیریت بودجه تا پلتفرم تامین سرمایه جمعی

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۱۶:۰۰ | ۷ دقیقه

پنج به اضافه يک، گزارشی است كه در آن به معرفی و تحلیل پنج استارت‌آپ برتر خارجی و یک استارت‌آپ برجسته ایرانی پرداخته می‌شود.

نوپانا: در گزارش پنج به اضافه یک این هفته، سراغ استارت‌آپ جلی‌فیش (Jellyfish) که استارت‌آپی در زمینه مدیریت بودجه استارت‌آپ‌ها است می‌رویم. همین‌طور به بررسی استارت‌آپ آف‌پیک (Offpeak)  که یک ابزار مناسب برای سفر است می‌پردازیم. در ادامه، با استارت‌آپ بلاگ‌ریکواست (BlogRequest) گریزی به نقش استارت‌آپ‌ها در رونق گرفتن فعالیت‌ وبلاگ‌نویسان می‌زنیم. همچنین قصد داریم شما را با استارت‌آپ درام (Drum)  که ابزاری برای برگزاری جلسات آنلاین است، بیشتر آشنا کنیم. علاوه بر این‌ موارد، استارت‌آپ فیلوری (Failory)  را معرفی می‌کنیم که یک ابزار بسیار مفید برای استفاده از تجارب کارآفرینان تولید کرده است.

در پایان به بررسی استارت‌آپ ایرانی دونیت که در زمینه تامین مالی جمعی فعالیت می‌کند، می‌پردازیم. با پنج به اضافه یک این هفته، همراه باشید:

جلی‌فیش (Jellyfish)

مدیریت بودجه و سرمایه کار مهم و دشواری است؛ زیرا اگر درست انجام نشود می‌تواند یک کسب‌وکار را نابود کند. استارت‌آپ جلی‌فیش برای جلوگیری از بروز این اتفاقات ناگوار، اپلیکیشنی را تولید کرده است که به‌وسیله آن می‌توانید چندیدن فعالیت، رویداد یا بودجه پروژه را همراه با چندین تیم مدیریت کنید. با این اپلیکیشن می‌توان به راحتی اطلاعات را از طریق ورودی/خروجی با فرمت CSV منتقل کرد.

آف‌پیک (Offpeak)

برای این که بتوانیم سفر خوبی داشته باشیم بهتر است اطلاعاتی از مقصد خود داشته باشیم. استارت‌آپ آف‌پیک یک ابزار مناسب برای شما تولید کرده است تا از سفرهای خود بیش‌تر لذت ببرید. با اپلیکیشن آف‌پیک می‌توانید هتل‌های شهر مقصد خود را ببینید و نوسان رتبه و امتیاز آن‌ها را در طول سال مشاهده کنید. با مشاهده چارت‌های تعاملی این اپلیکیشن می‌توانید زمان‌هایی که یک هتل بیش‌ترین امتیاز (عمدتا به دلیل برگزاری کنفرانس‌ها یا رویدادهای مختلف) یا یک امتیاز نرمال را دارد مشاهده کنید. 
همچنین می‌توانید نسخه نمایشی شهر مورد نظر خود را ببینید تا اگر قبلا به آن‌جا سفر نکرده‌اید، تصوری از آن داشته باشید. با این اپلیکیشن می‌توانید مناسب‌ترین زمان برای سفر خود را پیدا کنید.

 

بلاگ‌ریکواست (BlogRequest)

این استارت‌آپ یک پلتفرم آنلاین همکاری برای استارت‌آپ‌ها و وبلاگ‌نویسان تولید کرده است. این پلتفرم یک بازار برای استارت‌آپ‌هاست تا بتوانند روش‌های مقرون‌ به صرفه‌ای را برای قرار دادن محصولات خود در مقابل مخاطبان هدف پیدا کنند. همچنین یک بازار برای وبلاگ‌نویسان است تا به دنبال فرصت‌های همکاری جالب مرتبط با وبلاگ خود باشند.

درام (Drum)

این استارت‌آپ یک روش جدید برای برگزاری جلسات آنلاین کاری فراهم کرده است. کارمندان می‌توانند به صورت رایگان از طریق وب‌سایت درام، جلسات آنلاین برگزار کنند. افراد می‌توانند به صورت رایگان یک اکانت درام برای خود بسازند و دیگر کاربران با داشتن این اکانت آن‌ها را به جلسات آنلاین خود دعوت کنند.

فیلوری (Failory) 

این استارت‌آپ با هدف کمک به کارآفرینان فعالیت خود را آغاز کرده است. فیلوری یک جامعه است که در آن صاحبان استارت‌آپ‌هایی که شکست خورده‌اند، داستان شکست خود و اشتباهاتی که در کسب‌وکار خود انجام داده‌اند را تعریف می‌کنند تا کارآفرینان آینده این اشتباهات را تکرار نکنند و از آن‌ها درس بگیرند.

دونیت

دونِیت، از اولین پلتفرم‌های تامین سرمایه جمعی (Crowd Funding) است. این استارت‌آپ با اتکا به حمایت‌ها و مشارکت‌های خرد مردمی، هزینه اولیه پروژه‌های مختلف را تامین می‌کند؛ خواه پروژه تولید یک گجت، ترجمه یک کتاب یا ساخت مدرسه در یکی از مناطق محروم کشور باشد. حامیان هم علاوه بر احساس خوبی که از مشارکت در یک پروژه می‌گیرند، می‌توانند از پاداشهایی که برای آنان در نظر گرفته شده است استفاده کنند.


قسمت پیشین: 

قسمت ۱۷

برچسب‌ها: مدیریت بودجه۱+۵ استارت‌آپیاستارت‌آپمعرفی استارت‌آپسرمایه‌گذاری‌ جمعیCrowdfundingدونیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.