سرمایه‌گذاری‌های جدید پامگرنت در ایران
کافه‌بازار، علی‌بابا، شیپور و باهمتا ۸

سرمایه‌گذاری‌های جدید پامگرنت در ایران

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۱/۰۹ - ۲۰:۳۰ | ۳ دقیقه

شرکت سرمایه‌گذاری سوئدی پامگرنت طی گزارشی جزییاتی از سرمایه‌گذاری در برخی استارت‌آپ‌های ایرانی را اعلام کرده است.

در گزارشی که این شرکت منتشر کرده به سرمایه‌گذاری در گروه کافه‌بازار اشاره شده که شامل سایت دیوار هم هست و شامل یک سرمایه‌گذاری ۳۸  میلیون یورویی در ازا ۱۰ درصد سهام است. همچنین این شرکت سهام غیر مستقیم خود در کافه‌ بازار را هم از ۳ به ۴ و نیم درصد افزایش داده است. بنا بر گزارش پامگرنت انتظار می‌رود این سرمایه‌گذاری منجر به توسعه سرویس‌های آنلاین این مجموعه در حیطه‌هایی چون پرداخت‌های خرد و سرویس‌های جدید شهری و همچنین توسعه کسب وکارهای فعلی این شرکت شود.  موضوع سرمایه‌گذاری خارجی جدید کافه بازار پیش از این نیز در جریان بازدید ستاری معاون رییس جمهور از این شرکت اعلام شده بود. در گزارش پامگرنت همچنین به ادغام دو شرکت علی بابا و زورق و سرمایه‌گذاری جدید ۱۸.۵ میلیون یورویی در آن اشاره شده که بعد از این سرمایه‌گذاری مجموعه ارزش هلدینگ توشا ( علی‌بابا، جاباما و زورق ) به ۸۲  میلیون یورو رسیده است.

پامگرنت همچنین در این بیانیه خبری به سرمایه‌گذاری ۷ میلیون یورویی جدید شیپور اشاره کرده است.  این راند از سرمایه‌گذاری توسط پامگرنت صورت گرفته که از ۷ میلیون دلار ۳.۵ میلیون دلار توسط خود پامگرنت تامین شده و بقیه آن را دیگران ( بنا به گفته شیپور توسط سرمایه‌گذاران ایرانی ) تامین کرده‌اند. بر اساس گزارش پامگرنت شیپور طی یک سال اخیر استفاده از شیپور ( توسط کاربران )  ۱۲۲ درصد رشد  داشته است. پامگرنت در عین حال از نخستین سرمایه گذاری خود در حوزه فین‌تک هم خبر داده که بر این اساس ۵۰۰ هزار یورو روی استارت‌آپ باهمتا سرمایه‌گذاری کرده است. باهمتا یکی از دو استارت‌آپی بود که شاپرک بانک مرکزی به بهانه نداشتن مجوز زمانی دستور  فیلترکردن آن را داده بود. با این حال این استارت آپ بعدا دوباره فعالیت خود را از سر گرفت.

(همچنین بخوانید: شرکت سوئدی پامگرنت در باهمتا سرمایه‌گذاری می‌کند)

برچسب‌ها: سرمایه‌گذاری‌ جمعیشیپورکافه بازارعلی باباشرکت پامگرنتاستارت‌آپ‌
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.