از بازاریابی نمونه رایگان تا بازاریابی چابک
استارت‌آپ؛ صفرکیلومتر (قسمت سی‌ و چهارم) ۸

از بازاریابی نمونه رایگان تا بازاریابی چابک

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۱۳:۰۰ | ۳ دقیقه

در استارت‌آپ صفر کیلومتر یاد می‌گیریم چطور یک استارت‌آپ را از صفر شروع کنیم.

نوپاناپس از مشخص کردن بخش کوچکی از بازار و برنامه‌ریزی برای ورود به آن، نوبت آن می‌رسد که استراتژی بازاریابی خود را تدوین کنید. شیوه‌های زیادی از بازاریابی برای بدست آوردن حجم مشخصی از بازار در دنیا وجود دارد که در این نوشتار به بررسی آنها می‌پردازیم.

قسمت پنجم از بخش استراتژی‌های بازاریابی:

 بازاریابی نمونه رایگان

این شیوه بازاریابی شبیه به بازاریابی شبه‌رایگان نیست، زیرا جدای از آنکه بر ارائه محصول رایگان بنا شده است، این ارائه رایگان برای آشنایی بیشتر مشتری با محصول است. هدف شما در این شیوه از بازاریابی این است که مشتریان را با محصول خود آشنا کنید و منتظر بمانید تا آنها از شما خرید کنند. این شیوه تبلیغاتی تاثیر بسیار خوبی روی اولین مشتریان شما می‌گذارد.

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی

شیوه‌ای ارزان‌قیمت در بازاریابی است و هدف آن تاثیر بر طرز تفکر مردم است. بازاریابی چریکی در محلی انجام می‌گیرد که جمعیت زیادی آن را ببینند و غافلگیر شوند. به طور مثال خلق یک نقاشی دیواری با محتوای تبلیغاتی که مردم را به خود خیره کند.

بازاریابی فردی

در این شیوه شما به کمک یکی از افراد کلیدی در یک سازمان بازاریابی می‌کنید. این فرد می‌تواند یک کارمند و یا یکی از اعضای هیئت‌مدیره باشد که کالا و یا خدمات شما را در سازمان تبلیغ و یا معرفی می‌کند. این شیوه از بازاریابی به شدت روی روابط استوار است و یکی از کارآمدترین شیوه‌های بازاریابی به حساب می‌آید.

بازاریابی چابک

بازاریابی چابک مفهومی است که از دل سازمان‌های چابک بیرون می‌آید. بازاریابی چابک شیوه‌ای جدید در بازاریابی است که از توسعه سریع الهام می‌گیرد. ویژگی‌های این شیوه را با هم بررسی می‌کنیم:

۱. قابلیت ایجاد تغییرات لازم در طول اجرای یک برنامه بازاریابی.

۲. تکرار سریع عملکردهای صحیح در طی کمپین‌های بزرگ بازاریابی.

۳. آزمایش کردن سریع گزینه‌های پیش رو در برنامه بازاریابی.

۴. کسب تجربه‌‌های کوچک اما متعدد در طی چالش بزرگ.

۵. همکاری تنگاتنگ و نزدیک در بین سلسله مراتب سازمان.

قسمت پیشین:

قسمت سی‌ و سوم

برچسب‌ها: استارت‌آپ؛ صفرکیلومتربازاریابیمارکتینگاستراتژی بازاریابی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.