استارت‌آپ‌ها، راه نجات کشور از معضلات اقتصادی
رئیس کمیسیون چشم‌انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام: ۸

استارت‌آپ‌ها، راه نجات کشور از معضلات اقتصادی

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ - ۱۵:۰۰ | ۴ دقیقه

علی آقامحمدی: «کسب‌وکارهای نوپا بر اساس نیازهای بازار هستند و با شناسایی تغییرات بازار توانسته‌اند راه نجات کشور از معضلات اقتصادی را فراهم کنند و ارزش افزوده ایجاد کنند.»

نوپانا: علی آقا‌محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: «در سال‌های اخیر استارت‌آپ‌ها تحولات جدیدی در زمینه اقتصاد ایجاد کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین این تحولات، پوشاندن ضعف در تولید، از جمله افزایش کیفیت در تولیدات داخلی است که باعث شده است هم قیمت تمام‌شده کالاها و خدمات برای مصرف‌کنندگان مناسب‌تر شود و هم کیفیت آن‌ها به مراتب بیشتر از گذشته شود. بنابراین تکنولوژی‌های روز بر ۲ عامل کیفیت و قیمت اثرگذار بوده‌اند.»

به‌گزارش نوپانا، آقامحمدی افزود: «کسب‌وکارهای نوپا بر اساس نیازهای بازار هستند و با شناسایی تغییرات بازار توانسته‌اند راه نجات کشور از معضلات اقتصادی را فراهم کنند. به طوری‌که با ایجاد ارزش افزوده و بازدهی چشم‌گیر، در رقابت با سایر کسب‌وکارها به جایگاه خوبی دست یافته‌اند و رضایت مشتریان را از خدمات و کالاهای خود به‌دست آورده‌اند.»

رئیس کمیسیون چشم‌انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بیان کرد: «دولت به جای ارائه کمک‌های مالی به استارت‌آپ‌ها، بهتر است زیرساخت‌هایی که برای ادامه فعالیت آنها ضروری است را فراهم کند. بخشی از این زیرساخت‌ها به‌صورت تشکیل شبکه و نرم‌افزارهایی است که استارت‌آپ‌ها را به‌هم پیوند بزند تا از کارهای تکراری جلوگیری کنند. همچنین آن‌ها را مانند یک زنجیر به‌هم متصل و نیازهای مالی آن‌ها را هم به واسطه همین زنجیره پیگیری کند.»

او اظهار کرد: «بهتر است کسب‌وکارهای نوپا خودشان دست‌به‌کار شوند و از مزیت‌های جدید نهایت استفاده را کنند و دولت نیز زمینه همکاری بیشتری با استارت‌آپ‌ها را فراهم کند. با فراهم شدن زیرساخت‌ها از سوی دولت، بسیاری از مشکلات احتمالی پیش پای استارت‌آپ‌ها رفع خواهد شد؛ به‌طوری‌که بسیاری از آنها قادر خواهند بود با دیگری در ارتباط باشند.»

آقامحمدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: «توسعه کسب‌وکارهای نوپا می‌تواند زمینه‌ساز ماندگاری نیروی‌ انسانی، به‌خصوص نیروی انسانی نخبه در کشور شود و چنانچه زیرساخت‌های لازم برای مشاغل دانش‌بنیان در داخل کشور فراهم شود و مورد حمایت دولت قرار‌ بگیرند، مشکلی به نام فرار مغزها را نخواهیم داشت. در این صورت، جوانان خوش‌فکر تنها به انگیزه کسب دانش جدید جهت توسعه کسب‌وکار خود از کشور خارج خواهند شد و مجددا به آن بازخواهند گشت.»

(همچنین بخوانید: حل مشکلات اقتصادی کشور با تکیه بر پتانسیل جوانان و شرکت‌های استارت‌آپی)

برچسب‌ها: استارت‌آپزیرساختاقتصاددانش‌بنیانحمایت دولتدولتکسب‌وکارهای نوپاارزش افزوده
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.