نوشته های مرتبط: استارت‌آپ‌ها، راه نجات کشور از معضلات اقتصادی

سرمایه‌گذاری خطرپذیر چگونه عمل می‌کند؟

۱۴۰۰/۰۹/۱۵ - ۱۵:۴۲/ ۳۵ دقیقه

مهم‌ترین منبع جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها سرمایه‌‌گذاری خطرپذیر یا جسورانه است.

اقتصاد چین زمین می‌خورد؟

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۴:۲۱/ ۱۱ دقیقه

شی جین‌پینگ کارزار خود را علیه سرمایه‌داری و بازار آزاد در چین آغاز کرده است. او برای تحکیم اقتدارگرایی‌اش در گام اول به نظارت و کنترل بیشتر بر بازار و غول‌های سرمایه و میلیاردرها پرداخت و در گام بعدی درصدد بسط بیشتر اصول ایدئولوژیک خود در سطح اجتماعی است. اما این اقدامات در عمل اقتصاد این کشور را دچار بحران کرده است، رکود به کسب‌وکارها رسیده و مردم برای بازدهی بیشتر پس‌اندازهای خود را در بخش املاک سرمایه‌گذاری می‌کنند.

زیرساخت تکنولوژی کسب‌وکارهای هوش مصنوعی حمایت می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۱۱:۱۶/ ۴ دقیقه

تامین نیازهای کشور در حوزه هوش مصنوعی یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان این حوزه است. همین هدف هم دلیلی شد بر این‌که ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با انتشار فراخوانی حمایت خود را از طرح‌های فناورانه تولید پیکره در حوزه هوش مصنوعی اعلام کند.

ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع تسهیل می‌شود

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۵:۵۸/ ۵ دقیقه

سورنا ستاری با اشاره به برنامه معاونت علمی و فناوری درباره اقلام تحریمی ،گفت: هر هفته رویدادهایی را به عنوان «همرسانی عرضه و تقاضا» با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌کنیم تا ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع تسهیل شود.

شمشیر دولبه تحریم‌ها برای استارتاپ‌‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۵:۱۷/ ۶ دقیقه

تحریم‌ها و ردپایی آن‌ها در نحوه‌ی کار استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارهای ایرانی انکارناپذیر است. سختی‌ها و مشکلاتی که استارتاپ‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، این روزها به بخشی از روزمرگی این کسب‌وکارها تبدیل شده است.

افتتاح فاز اول مرکز نوآوری پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۱۶:۴۶/ ۵ دقیقه

فاز اول مرکز نوآوری پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران و مدیران صنایع پیشرو و فعال حوزه نوآوری و کارآفرینی افتتاح و از ۳۰ محصول دانش بنیان نیز رونمایی شد.

رویکرد دولت حمایت قاطع از شرکت های دانش بنیان است

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۱۸:۳۶/ ۴ دقیقه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: رویکرد دولت حمایت قاطع و جدی از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه آن‌هاست زیرا که راه اندازی این شرکت ها زمینه ساز توسعه همه جانبه خواهد شد.

تولیدات هواشناسی توسط شرکت‌های دانش بنیان رونق می‌گیرد

۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۴:۳۸/ ۷ دقیقه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت‌های دانش بنیان، استارت‌آپ‌ها با نوآوری شان نیاز دانشی برای پیش بینی دقیق آب و هوا را تامین می‌کنند.