از ثبت مالکیت معنوی ایده تا ارسال بی‌دردسر بسته‌های پستی
۱+۵ استارت‌آپی؛ قسمت ۱۵ ۸

از ثبت مالکیت معنوی ایده تا ارسال بی‌دردسر بسته‌های پستی

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۱۶:۰۰ | ۷ دقیقه

پنج به اضافه يک، گزارشی است كه در آن به معرفی و تحلیل پنج استارت‌آپ برتر خارجی و یک استارت‌آپ برجسته ایرانی پرداخته می‌شود.

نوپانا: در گزارش پنج به اضافه یک این هفته، سراغ استارت‌آپ پروداکت‌ولیدیتور (Product Validator)  که استارت‌آپی در زمینه ثبت رسمی ایده‌ها قبل از ساخت محصولات است می‌رویم. همین‌طور به بررسی استارت‌آپ آل‌استکس (Allstacks) که پلت‌فرمی برای پیش‌بینی روند پروژه و افزایش بهره‌وری تیم است می‌پردازیم. در ادامه، با استارت‌آپ دولوترک (doloTrack) گریزی به نقش استارت‌آپ‌ها در زمینه پزشکی و پیش‌بینی الگوهای میگرن می‌زنیم. همچنین قصد داریم شما را با استارت‌آپ پروداکت فید (ProductFeed) که به مشتریان کمک می‌کند تا محصولات مورد علاقه خود را دنبال کنند، بیشتر آشنا کنیم. علاوه بر این‌ موارد، استارت‌آپ فچ (Fech) را معرفی می‌کنیم، که یک ابزار مفید برای طراحان تجربه کاربری است.

در پایان به بررسی استارت‌آپ ایرانی کایت که در زمینه ارسال بسته‌های پستی فعالیت می‌کند، می‌پردازیم. با پنج به اضافه یک این هفته، همراه باشید:

۱. پروداکت‌ولیدیتور (Product Validator)

مالکیت معنوی یکی از دغدغه‌های اصلی هر مخترع و بنیان‌گذار استارت‌آپی است. اغلب بنیان‌گذاران از ترس دزدیده شدن ایده‌هایشان سعی می‌کنند درباره آن با کسی صحبت نکنند. این کار باعث می‌شود آن‌ها از دریافت بازخورد‌های محیطی جا بمانند و سرعت پیشرفت‌شان کند شود.

استارت‌آپ پروداکت‌ولیدیتور به شما کمک می‌کند تا  قبل از ساختن محصول، ایده خود را با چند کلیک ساده ثبت کنید و مالکیت معنوی آن را به‌دست آورید. کافی است یک جمله یا چند کلمه درباره محصولی که می‌خواهید بسازید در این سایت وارد کنید.

با این روش ساده، قبل از صرف زمان و سرمایه‌، با مشتریان بالقوه و بازار هدف خود نیز آشنا می‌شوید و می‌توانید بفهمید که آیا ایده شما نتیجه‌ای دارد یا خیر.

۲. آل‌استکس (Allstacks)

آل‌استکس یک پلت‌فرم آنالیز و پیش‌بینی است که از تمام منابع داده مربوط به توسعه محصول، اطلاعات جمع‌ می‌کند. با این کار برنامه و معیارهایی برای مدیریت مهندسی به مدیران پروژه و تیم توسعه‌دهنده ارائه می‌دهد تا سلامت، بهره‌وری و پیشرفت پروژه را پیش‌بینی کنند.

 

۳. دولوترک (doloTrack)  

دولوترک یک اپلیکیشن ردیابی میگرن است که با اطلاعات ورودی شما آموزش می‌بیند. با چند کلیک ساده سطح درد، علائم و داروهای مصرف‌شده ثبت می‌شود.
بعد از حدود دو ماه دریافت اطلاعات، این اپلیکیشن می‌تواند به کاربر هشدار یک حمله احتمالی میگرن را بدهد. این برنامه به کاربر کمک می‌کند تا ارتباط بین دارو، درمان و مشاهدات فردی مانند سطح درد را به صورت بصری ببیند.

 

۴. پروداکت فید (ProductFeed)

پروداکت فید پلتفرمی است دو سویه شامل مشتریان و صاحبان کسب‌وکار. مشتریان با دنبال کردن محصول مورد نظر خود در این پلتفرم می‌توانند از اطلاعات محصول مورد نظر خود باخبر شوند.

صاحبان کسب‌وکار تنها کاری که برای استفاده از این پلتفرم باید انجام دهند اضافه کردن افزونه پروداکت فید به سایتشان است.

 

۵. فچ (Fech)

فچ، ساده‌ترین راه برای طراحان تجربه‌ کاربری است تا از اعضای تیم و کاربران بازخورد دریافت کنند. آخرین کار خود را بارگزاری کنید و از همکاران و کاربران بخواهید تا نظر خود را در کمتر از ۱۰۰ کلمه بیان کنند. برای اینکه به سرعت بازخورد دریافت کنید، هر درخواست بازخورد بعد از ۲۴ ساعت پاک می‌شود. این کار شما را تشویق می‌کند تا سریع کار کنید و کارهای مختلف خود را بارگزاری کنید.

 

۵+۱ . کایت

استارت‌آپ کایت به فروشنده‌های اینترنتی کمک می‌کند تا مشکلات ارسال‌های پستی را برای همیشه حل کنند و فقط روی فروش کالاهایشان تمرکز کنند.

 بعد از ثبت سفارش‌ها در سیستم، مامور‌های کایت به محل فروشگاه می‌روند و تمامی بسته‌ها را دریافت می‌کنند تا در انبار بسته‌بندی کنند و با بهترین شرکت پستی آنها را به مشتریان ارسال کنند. با وجود کایت دیگر نیازی به ایستادن در صف پست و تحمل دردسر بسته‌بندی کالا با تعداد زیاد، وجود ندارد.

قسمت پیشین: 

قسمت چهاردهم

برچسب‌ها: FechکایتProductFeeddoloTrackAllstacksProduct Validatorاستارت‌آپاستارتاپمعرفی استارت‌آپنوآوریایرانکارگروهیمدیریت بازخوردارسال کالامیگرنثبت ایده
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.