با سیستم کارت امتیازی، برندینگ خود را مدیریت کنید
شروعی برای برندسازی (قسمت دهم) ۸

با سیستم کارت امتیازی، برندینگ خود را مدیریت کنید

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۱۴:۰۰ | ۴ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت دهم:

کارت امتیازی برند

به‌گزارش نوپانا، پروفسور رابرت‌ کاپلان (Robert Kaplan) و دکتر دیوید‌‌ نورتون (David Norton) با درک الزامات و نیازمندی‌های سازمان‌های نوین و ایجاد یک سیستم جامع مدیریت، سیستم مدیریتی نوینی را تحت عنوان کارت‌ امتیازی‌ معرفی‌ کردند. سیستم مدیریتی کارت‌ امتیازی، به‌عنوان چارچوب جامع ارزیابی عملکرد و پیشبرد استراتژی، مطرح‌ شد.

از ویژگی‌های مهم این سیستم می‌توان به ایجاد توازن بین اهداف کوتاه‌مدت و بلند‌مدت، سنجش‌های مالی و غیر‌مالی، عملکرد داخلی و خارجی و ذی‌نفعان درونی و بیرونی اشاره‌ کرد. کارت‌ امتیازی چارچوب اثبات‌شده‌ای است که استراتژی سازمان را تشریح و عملیاتی می‌کند. کارت‌امتیازی، یک سیستم مدیریتی است که می‌تواند استراتژی‌های سازمان را مدیریت‌ کند. همچنین این سیستم می‌تواند عملکرد سازمان را در امور مالی، مشتریان و فرآیند‌های داخلی اندازه‌گیری‌ کند.

این سیستم می‌تواند به‌منظور تفهیم ماموریت‌های سازمان، استراتژی‌ها و انتظارات عملکردی به کلیه ذی‌نفعان درونی و بیرونی شرکت، یک دورنمای چشم‌گیر بدهد. به عبارت دیگر، کارت‌امتیازی می‌تواند چشم‌انداز و ماموریت سازمان را در قالب مجموعه‌ای از روابط علت و معلول نشان‌ دهد.

(همچنین بخوانید: در شناساندن برند، چریکی عمل کنید)

موانع خروج از یک برند

ناتوانی یک شرکت در خروج از یک بازار مشخص، وضعیت دشوار و یا انتقال منابع مرتبط به فعالیت‌های سودمند‌ را، موانع خروج از یک برند می‌نامند. این امر می‌تواند شرکت را برای خروج سرمایه اولیه، بدون ثابت‌ ماندن بخشی از آن با مشکل مواجه‌ کند.

قسمت پیشین:

قسمت نهم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: برندسازیبرندینگاستراتژیکارت امتیازی برندخروج از برند
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.