درآمد ۱۰۰ میلیون دلاری از تکنولوژی که هنوز وجود خارجی ندارد
فروش تکنولوژی خودران شدن خودروها؛ ۷.۷

درآمد ۱۰۰ میلیون دلاری از تکنولوژی که هنوز وجود خارجی ندارد

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۰۹:۰۰ | ۴ دقیقه

شرکت تسلا تقریبا ۱۰۰ میلیون دلار برای تکنولوژی خودران شدن خودروها که هنوز وجود ندارد و حتی مجوزی برای آن کسب نکرده است، از مشتریان خود دریافت کرده است.

نوپانا: شرکت تسلا‌، که یک شرکت خودروسازی آمریکایی و تولیدکننده خودروهای الکتریکی است، اعلام کرده بود که خودروهای آینده این شرکت خودران خواهند بود. در حال حاضر این ویژگی خودران بودن، تنها به رانندگان حین رانندگی در بزرگ‌راه‌ کمک می‌کند. حتی رانندگان نمی‌توانند به طور کامل به این ویژگی تکیه کنند و هنگام استفاده از آن به کار دیگری مشغول شوند. این هشداری است که شرکت به مشتریان داده است.

در ماه اکتبر گذشته، این شرکت اعلام کرد روزی تمام خودروهای خود را به سخت‌افزارهای لازم برای خودران شدن کامل خودروها مجهز خواهد کرد؛ اما قبل از این کارها تسلا باید ساخت یک نرم‌افزار پیچیده بر اساس هوش مصنوعی و بینایی ماشین را کامل کند. این روز هنوز نیامده است و تسلا هنوز زمان مشخصی را اعلام نکرده است.

به گزارش نوپانا، بر اساس گزارشی در وبلاگ خودرو الکترک (Elektrek)، تا کنون حدود ۳۵ هزار مشتری برای این پکیج قابلیت خودران کامل، سه هزار دلار پرداخت کرده‌اند. این وبلاگ منابع خود را در این گزارش ننوشته است.

اگر این گزارش صحیح باشد، شرکت تسلا تقریبا ۱۰۰ میلیون دلار برای ویژگی که هنوز وجود ندارد و حتی مجوزی برای آن از دولت کسب نکرده است، از مشتریان خود دریافت کرده است.

۳۵ هزار نفر نشان دهنده تقریبا ۴۰درصد از ۹۰ هزار مشتری این شرکت است که خودروهای تسلا را از ابتدای امسال که مجهز به سخت‌افزار اتوپایلت (Autopilot2.0) شده‌اند خریداری کرده‌اند. با این سخت‌افزار که شامل هشت دوربین، رادار، سنسورهای اولتراسونیک و کامپیوتر اتوپایلت است؛ خودروها می‌توانند به‌طور پیوسته با نرم‌افزار به‌صورت خودران کار کنند.

همچنین این شرکت، پکیج اتوپایلت پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد که پکیجی پایه برای خودروهای جدید با سخت‌افزار جدید است. این پکیج پنج هزار دلار قیمت دارد و لازم است که پکیج خودران کامل به قیمت سه هزار دلار نیز به همراه آن خریداری شود.

حدود ۷۷درصد از خریداران خودروهای مجهز به (Autopilot2.0)، این پکیج پیشرفته را خریداری کرده‌اند.

شرکت تسلا اعلام کرده است که قبل از پایان سال ۲۰۱۷ یک ماشین خودران را آماده می‌کند تا تکنولوژی خود را نشان دهد.

( همچنین بخوانید: تکنولوژی چه زمانی جاده‌ها را بدون تصادف خواهد کرد؟)

برچسب‌ها: تسلاخودروهای خودرانتکنولوژیفناوریخودروهای الکتریکینوآوریفروش محصول
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.