خیزش عربستان برای جذب سرمایه و استارت‌آپ‌های جهانی
ورود استارت‌آپ‌های جهانی به بازار سعودی‌ها ۸

خیزش عربستان برای جذب سرمایه و استارت‌آپ‌های جهانی

توسط راضیه مومنی | ۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۱۸:۰۰ | ۵ دقیقه

عربستان با راه‌اندازی برنامه‌ای جدید با عنوان «فرود آسان» قصد دارد فناوری‌ها و استارت‌آپ‌های نوظهور از سراسر جهان را در این کشور گرد هم آورد.

نوپانا: از برنامه‌های ملی عربستان، ارتقای فناوری و رشد علم و صنعت در این کشور است. بدیر (Badir)، عنوان یک شرکت فعال در حوزه تکنولوژی است که با راه‌اندازی برنامه‌ای جدید با عنوان «فرود آسان» اقدام به جذب سرمایه و استارت‌آپ‌های مرتبط با کسب‌و‌کار از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، منطقه خاورمیانه، ایالات متحده و انگلیس کرده است؛ همچنین امکان همکاری برای کشورهای شرق اروپا، مالزی و سنگاپور از طریق همتایان محلی برای ورود به بازار عربستان سعودی وجود خواهد داشت.

نواف الصحف، مدیر‌عامل شرکت Badir، با اشاره به راه‌اندازی این برنامه گفت: «این شرکت، برنامه «فرود آسان» را با هدف ارائه دسترسی به بازار عربستان، تدارکات و ارتباطات ایجاد کرده است. این برنامه تضمین می‌کند که سرمایه‌گذاران خارجی، از طریق آموزش، جهت‌گیری، فرهنگ و شیوه‌های تجاری در عربستان را درک خواهند کرد. هدف از این برنامه این است که ۲۰ درصد از کل استارت‌آپ‌های شتاب‌دهی شده را استارت‌آپ‌های خارجی تشکیل دهند.»

گفتنی است تنها یک شرکت از کشور مبدا با سابقه فروش و پتانسیل انتقال و ارائه دانش و نیز ایجاد اشتغال برای اتباع عربستان می‌تواند از این برنامه بهره‌مند شود.

به گزارش نوپانا، بدیر در ابتدا، با انجام یک تحلیل مقدماتی همراه با ارائه توصیه‌هایی به شرکت‌های خارجی، مشخص می‌کند که آیا این شرکت‌ها برای ورود به بازارهای محلی مناسب هستند یا خیر؛ سپس اگر شرکتی تمایل به ادامه این روند داشته باشد جهت‌گیری بازار برای او بیان می‌شود. هدف از این کار مشاهده مخاطبین مورد نظر، بررسی پتانسیل بازار و مرور استراتژی‌های ورود به بازار، تعیین شده است.

برنامه بررسی بازار عربستان شامل آشنایی با جهت‌گیری فرهنگی و کسب‌و‌کار در این کشور، مقدمات دریافت ویزا، امکانت اقامتی (شامل شام و حمل‌و‌نقل)، برنامه‌ریزی برای جلسات گفت‌و‌گو با مشتریان بالقوه و تامین کنندگان و سایر خدمات مربوط به کسب‌و‌کار مانند دسترسی به دفتر، اینترنت، مخابرات، امکانات اداری و.... خواهد بود.

مدیر‌عامل شرکت Badir، با بیان اینکه همانند گذشته، بدیر از طریق این برنامه به دنبال گردآوری فناوری‌ها و استعدادهای نوظهور از سراسر جهان است، گفت: «هدف از ایجاد و راه‌اندازی این برنامه دست یافتن به منافع مشترک میان شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی در مراکز کارآفرینی است.»

وی ادامه داد: «Badir اهمیت‌ این برنامه را درک کرده است و فرصت‌های همکاری میان کارآفرینان محلی و خارجی در حوزه‌های مختلف تکنولوژی را همراه با افزایش مشارکت‌های کسب‌و‌کار فراهم خواهد کرد.»

مدیرعامل Badir افزود: «این شرکت در حال حاضر ۱۰ کانال ارتباطی از استارت‌آپ‌های خارجی را در اختیار دارد که یکی از آن‌ها مربوط به کویت است که در زمینه فین‌تک در حال پیش‌روی است. همچنین ۹ استارت‌آپ دیگر در حال ارزیابی هستند و طبق برنامه تصمیم داریم برای حفظ تنوع، از هر کشور تنها یک استارت‌آپ را انتخاب کنیم.»

گفتنی است Badir در حال حاضر دارای مراکز نوآوری و کارآفرینی در سه شهر پادشاهی ریاض، جده و طائف است و قصد دارد در مرحله اول توسعه خود به شهرهای دمام، بریده و ابها بپردازد.

منبع

برچسب‌ها: استارت‌آپتکنولوژیفناوریعربستان جذب سرمایه سرمایه‌گذاری خارجیکارآفرینیجهان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره راضیه مومنی

راضیه مومنی

راضیه مومنی دانش‌آموخته مهندسی کامپیوتر است. او از سال ۱۳۹۰ فعالیت حرفه‌ای خود را در حوزه‌های مختلف از جمله علم و فناوری، فضای مجازی، بهداشت و درمان و سواد رسانه‌ای آغاز کرده است. او همچنين سابقه سردبیری و دبیری سرویس در چندين رسانه را دارد.