حل مشکلات اقتصادی کشور با تکیه بر پتانسیل جوانان و شرکت‌های استارت‌آپی
عضو هيئت‌رئيسه خانه صنعت‌ومعدن مطرح کرد: ۴.۴

حل مشکلات اقتصادی کشور با تکیه بر پتانسیل جوانان و شرکت‌های استارت‌آپی

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

سهراب شرقی: «به کمک پتانسیلی که در جوانان کشور وجود دارد و با کمک گرفتن از شرکت‌های استارت‌آپی می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد، که این امر نیازمند حمایت واقعی دولت است.»

نوپانا: سهراب شرقی، عضو هيئت‌رئيسه خانه صنعت‌ومعدن در گفت‌وگو با نوپانا مطرح کرد: «بیشترین کمک شرکت‌های استارت‌آپی به اقتصاد کشور، صرفه‌جویی در زمان است. آنها موفق شده‌اند تا به امروز بر مشکلات مدیریت زمان فائق آیند و زمان بیشتر، فرصت کافی و در عین حال سرعت عمل به فعالیت‌های اقتصادی ببخشند.»

به‌گزارش نوپانا، شرقی در ادامه افزود: «اگر کشور مجهز به فناوری‌های نوین نشود، در حوزه این فناوری‌ها و استارت‌آپ‌ها پیشرفت نخواهیم کرد. اگر برای رسیدن به این انطباق و همراهی با شرکت‌های دانش‌بنیان که پایه آن‌ها بر دانش‌های نوین استوار است، برنامه منظمی اندیشیده نشود‌، از قافله اقتصادی دنیا عقب می‌مانیم.»

او بیان کرد: «اعتقاد به معجزه استارت‌آپ‌ها در اقتصاد شاید در ظاهر برای دولت به اثبات رسیده باشد؛ اما لازم است اقدامات دولتی رنگ عملیاتی به خود بگیرند و روند امور این شرکت‌ها تسهیل شود. بهتر است دولت با ارائه تسهیلات کم‌بهره به نوآوران عرصه فناوری، در راه توانمندکردن هرچه بیشتر کسب‌وکارهای نوپا گام بردارد.»

شرقی درباره نقش اساسی استارت‌آپ‌ها در کاهش مصرف سوخت گفت: «استارت‌آپ‌ها در راستای کاهش رفت‌وآمدهای شهری، کاهش استهلاک‌ها و افزایش ارتباطات الکترونیک، که نتیجه آنها کاهش مصرف سوخت و صادرات بیشتر است، نقش اساسی دارند.»

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: «به کمک پتانسیلی که در جوانان کشور وجود دارد و با کمک گرفتن از شرکت‌های استارت‌آپی می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد، که این امر نیازمند حمایت واقعی دولت است.»

سهراب شرقی خاطرنشان کرد: «لازم است حمایت‌های مالی و معنوی دولت از استارت‌آپ‌ها افزایش یابد و با توجه بیشتر به پارک‌های علم و فناوری، کم‌کم سیستم‌های دولتی و خصوصی به‌سمت شرکت‌های دانش‌بنیان گام بردارند. دولت نباید نگران ریسک‌پذیری استارت‌آپ‌ها باشد، بلکه لازم است برای فعالیت‌های بیشتر به آن‌ها میدان بدهد.»

(همچنین بخوانید: بها دادن به استارت‌آپ‌ها تنها راه برون‌رفت از بن‌بست‌های اقتصادی)

برچسب‌ها: شرکت‌های استارت‌آپیاستارت‌آپمشکلات اقتصادیدولتحمایتکسب‌وکارهای نوپااستارتاپدانش‌بنیانشرکت‌های دانش‌بنیانتسهیلاتفناوریصرفه‌جویی در زمان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.