ورود به دنیای مشتریان
استارت‌آپ؛ صفرکیلومتر (قسمت بیستم) ۷

ورود به دنیای مشتریان

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۷/۱۱ - ۱۲:۰۰ | ۳ دقیقه

در استارت‌آپ صفرکیلومتر یاد می‌گیریم چطور یک استارت‌آپ را از صفر شروع کنیم.

نوپانا: به منظور کسب بینش درباره کارها، دردسرها و منفعت‌های مشتریان (بالقوه) خود، به طور کامل وارد دنیای آن‌ها شوید. آنچه که مشتریان با توجه به شرایطشان به طور روزمره انجام می‌دهند، از آنچه که اعتقاد دارند یا به شما در مصاحبه، پیمایش یا جلسه گروه کانونی می‌گویند فراتر است. 

کسب‌وکار به کسب‌وکار / کسب‌وکار به مصرف‌کننده؟ 

چطور می‌توانید خود را در زندگی مشتریان (بالقوه) غوطه‌ور کنید؟

خلاق باشید! فراتر از مرزهای معمول بروید. 

کسب‌وکار به مصرف‌کننده: با خانواده مشتری زندگی کنید.

برای چند روز در خانه یکی از مشتریان بالقوه خود بمانید و با آن خانواده زندگی کنید. در کارهای روزمره شرکت کنید. عوامل تحریک‌کننده آن شخص را شناسایی کنید.

کسب‌وکار به کسب‌وکار: با مشتری کار کنید به او مشاوره بدهید.

به گزارش نوپانا، زمانی را به کار کردن در کنار یک مشتری بالقوه بگذرانید (برای مثال در یک فعالیت مشاوره‌ای). مشاهده کنید چه چیزی آن شخص را بی‌خواب می‌کند.

کسب‌وکار به مصرف‌کننده: رفتار خرید را مشاهده کنید.

به یکی از مغازه‌هایی که مشتریان بالقوه‌تان برای خرید مراجعه می‌کنند بروید و به مدت ۱۰ ساعت مردم را مشاهده کنید. آیا می‌توانید الگویی کشف کنید؟

کسب‌وکار به مصرف‌کننده: طی یک روز، نقش سایه مشتری خود را ایفا کنید.

به مدت یک روز، سایه مشتری بالقوه خود باشید و او را دنبال کنید. تمامی کارها، دردسرها و منفعت‌هایی را که مشاهده می‌کنید یادداشت کنید. زمان وقوع آن‌ها را مشخص کنید. نتایج را ترکیب کنید و سعی کنید موارد جدیدی فرا بگیرید.

قسمت پیشین:

قسمت نوزدهم

برچسب‌ها: بوم مدل کسب‌وکاراستارت‌آپ؛ صفرکیلومتراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.