برای زمین نخوردن کسبوکارتان بد نیست که راهنماییهای اشتباه را تشخیص دهید.
نوپانا: ادارهکردن کسبوکار، خصوصا وقتی در ابتدای راه قرار داشته باشید، بسیار دشوار است. از طرفی، راهنماییها و مشاورههای کسبوکار بهوفور اطراف شما را پر کردهاند و تشخیص صحیح یا غلط بودن این مشاورهها به چالشی دیگر تبدیل خواهد شد. در این میان شناسایی راهنماییها و توصیههای غلط و دوری کردن از آنها، میتواند کلید پیشرفت شما باشد. در این مطلب تعدادی از بدترین راهنماییها و نصیحتها که میتوانند شما در همان ابتدای راه از مسیر خارج کنند، جمعآوری کردهایم.
۱. تنها با افرادی کار کنید که شما را دوست دارند
این توصیه به شما میگوید که از هر انتقاد و نظری مخالف با ایده جدید دوری کنید. تنها از افرادی نظر بخواهید که روحیه شما را خراب نمیکنند. از مادرتان که شما را نابغه میداند نظر بخواهید؛ یا از دوستی که به شما بدهکار است و از گفتن نظر مخالفش میترسد. هیچگاه با صاحبان باتجربه کسبوکار مشورت نکنید. از مشتریان بالقوه در ارتباط با ایده نظرخواهی نکنید و در نهایت، از یک عینک خوشبینی به دنیا نگاه کنید.
۲. تنها به دنبال علاقه خود بروید
نکتهای که در این نصیحت وجود دارد این است که هیچ توضیح مبهمی نمیدهد و شما را صریحا به رفتن مسیری خاص دعوت میکند. این جمله میگوید هر کاری را که دوست دارید، بهعنوان کسبوکار آینده خود در نظر بگیرید و هیچ تحقیقی در رابطه با آن نداشته باشید. طبق این توصیه، احتمال تغییر علایق شما در طول زمان و دورانی که میخواهید از آنها کسب درآمد کنید، بسیار کم است. این راهنمایی به شما میگوید اصلا مهم نیست که بازار علاقه شما اشباع شده یا حتی وجود نداشته باشد، بدون تحقیق و تنها به صرف علاقه، وارد مسیر جدید شوید.
(همچنین بخوانید: رویای کسبوکارهای بدون ریسک)
۳. تمام پسانداز خود را برای کسبوکار جدید هزینه کنید
این نصیحت اشتباه میگوید هیچ کارآفرینی محتاط نبوده است. حال آنکه اکثر افراد موفق، پیش از راهاندازی کسبوکار جدید، تلاش کردهاند شغلی دائمی داشته باشند و کمی از هزینههای کار جدید را به کمک آن تأمین کنند. آنها هیچوقت بدون برنامه عمل نکرده و پسانداز خود را برای ایدهای خام هزینه نکردهاند.
۴. بررسی ارزش پیشنهادی را به تعویق بیندازید
طبق این راهنمایی، ارزشهای شخصی و چشمانداز شما، برای کسبوکار هم معنا دارند. نیازی نیست روی ارزش پیشنهادی و فرهنگ مد نظر برای شرکت آینده زمان بگذارید. ابتدا تیم بزرگی تشکیل دهید و سپس در مورد این مسائل صحبت کنید. حقیقت این است که پس از تشکیل تیم، دیگر نمیتوان فرهنگ و ارزش پیشنهادی کسبوکار را به بحث گذاشت و هر فردی اهداف متفاوتی برای کار ارائه خواهد داد.
۵. همه کارمندان بهخوبی متوجه منظور شما میشوند
مدیرانی که به این جمله عمل میکنند، همیشه بر این باور هستند که کارمندان در همان جملات ابتدایی منظور آنها را متوجه میشوند. آنها نیازی نمیبینند که با سؤالهای ادامهدار، از فهمیدن موضوع توسط کارمندان مطمئن شوند. این مدیران تصور میکنند همین که بخشی از دستور آنها فهمیده شود، برای اجرای کار کافی است. آنها درک کامل مسئله را به عهده کارمند میگذارند. اگر بخواهیم به این نصیحت توجه کنیم، باید تصور کنیم مهارت سخنگویی ما و مهارت شنیدن و درک کارمندان، در بهترین حالت ممکن است.
در نهایت فراموش نکنید که نصیحتهای اشتباه دیگری هم ممکن است به شما ارائه شود. همیشه با دیدی باز و با قدرت تحلیل وارد جلسات مشاوره شوید و مطالب آموزشی را نیز با دقت بالا و درک از مفید بودن برای کسبوکار انحصاری خود مطالعه کنید.
(همچنین بخوانید: چگونه برای بحرانهای اساسی خود برنامهریزی کنیم؟)
درباره تحریریه نوپانا
نوپانا وبسایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیستبوم کسبوکارهای نوپا و کارآفرینی است. این وبسایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیستبوم استارتآپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینههای مربوطه فعالیت میکند.
ارسال دیدگاه
مرور این مطلب در ۳۰ ثانیه
توصیه نادرست شماره یک: «تنها با افرادی کار کنید که شما را دوست دارند!»؛ این یک راهنمایی غلط است.
امتیاز مطلب
زمان مطالعه
۷ دقیقه
مطالب مرتبط
تعداد بازدید
۸۰۵
خواندن این مطلب چقدر زمان میبرد: 7 دقیقه
داغترین موضوعات
تازههای نوپانا
پربازدیدترینها
دیدگاه مخاطبان
-
آرمین حیاتی :
بسیار مقاله خوب و تاثیرگذاری بود ، ممنون از مطالب کاربردی و خوبی که در...
-
admin:
عالی بود ممنون
-
اشکان:
راه اندازی کسب و کار بسیار خوبه اما نیاز به سرمایه کافی داره هم من و هم...
-
Sunny:
سلام بعد از اینکه ios 15 نصب کردم ۴٪ از باتری هلثم کم شد دلیلش چیه؟!