مزایای داشتن شغل جانبی چیست؟
در کنار راه‌اندازی استارت‌آپ؛ ۸

مزایای داشتن شغل جانبی چیست؟

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

شغل جانبی در کنار یک استارت‌آپ، انعطاف‌پذیری شما را بالاتر می‌برد. در این مطلب به شرح مزیت‌های مهم داشتن شغل جانبی می‌پردازیم.

نوپانا: استارت‌آپ‌ها اکثرا با چالش‌های مالی رو‌به‌رو هستند. این چالش‌ها با جذب سرمایه از سرمایه‌گذار و یا جذب مقدار کمی پول از شتابدهنده‌ها قابل حل شدن هستند؛ اما راهکار دیگری نیز برای تامین مالی استارت‌آپ وجود دارد. شما می‌توانید یک شغل فرعی در کنار استارت‌آپ خود داشته باشید تا پشتوانه مالی تیم‌تان را تامین کند. این کار قطعا تمرکز شما را کاهش می‌دهد؛ بنابراین تا جایی که می‌توانید باید شغل جانبی را نزدیک به موضوع استارت‌آپ خود انتخاب کنید.

البته اگر شغل جانبی درست انتخاب شود فواید آن بیش‌از کاهش تمرکز جزئی است که به‌همراه دارد. شغل جانبی شما را از توافق شتابزده با شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران نجات می‌دهد. این کار سبب می‌شود تا وقتی که واقعا به پول نیاز نداشته باشید سراغ سرمایه‌گذار نروید و روی بالا بردن ارزش استارت‌آپ خود تمرکز کنید.

البته بازهم تاکید می‌کنیم که تمرکز در هر کسب‌وکاری حرف اول را می‌زند؛ بنابراین در انتخاب شغل جانبی خود بسیار دقت کنید تا دچار مشکل نشوید. در این بخش چند نکته مهم از مزیت‌های شغل جانبی را بررسی می‌کنیم:

یادگیری اولویت‌بندی

شغل جانبی در کنار یک استارت‌آپ انعطاف‌پذیری شما را بالاتر می‌برد. شما به مرور مجبور به اولویت‌بندی‌های پیچیده می‌شوید. در ابتدای راه ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوید که کلید اکثر آنها اولویت‌بندی درست کار‌‌ها است. 

در اولویت‌بندی خود تعهد کاری را فراموش نکنید. شما در قبال هر مسئولیتی که قبول می‌کنید تعهد دارید و باید آن کار را درست انجام دهید. این کار سبب خوشنامی شما و در مرحله دوم پرورش اخلاقی شما می‌شود.

درنهایت چیزی که برای شما باقی می‌ماند مهارت اولویت‌بندی درست کار‌ها در استارت‌آپتان خواهد بود. چیزی که با مطالعه بدست نمی‌آید و کاملا تجربی است.

درک اهمیت محول کردن وظایف

یک مدیر خوب می‌داند که چه کاری را به چه‌ کسی واگذار کند و چگونه از او تعهد کاری بگیرد. شما به عنوان یک مدیر نمی‌توانید همه کار‌ها را شخصا انجام دهید و باید به توانایی تفویض اختیارات دست پیدا کنید. این توانایی نیز با مطالعه حاصل نمی‌شود و به‌طور تجربی و به‌کمک شناخت شما از دیگران حاصل می‌گردد.

محول کردن وظیفه‌های مختلف به دیگران سرعت و کیفیت کار شما را بالا می‌برد. در زمان‌هایی که مشغول شغل جانبی خود هستید از این تکنیک در استارت‌آپتان برای پیش‌برد اهداف استفاده کنید.

(همچنین بخوانید: اگر یک کارآفرین پرمشغله هستید، این نکات را در ذهن داشته باشید)

برچسب‌ها: مدیریت زماناولویت‌بندیتقسیم وظایفتفویض اختیارشغل جانبیمدیریت کسب‌وکاراستارت‌آپاستارتاپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.