گزارشی از کارگاه کاربردپذیری برای استارت‌آپ‌ها
در آکادمی کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار شد ۷

گزارشی از کارگاه کاربردپذیری برای استارت‌آپ‌ها

توسط محمد رزم‌آرا | ۱۳۹۶/۰۷/۰۱ - ۱۴:۰۰ | ۴ دقیقه

کاربردپذیری در واقع یک ملاک برای سنجش محصولی است که برای هدفی معین از آن استفاده می کنیم و باید بهترین اثربخشی و کارآیی را داشته باشد. یعنی کاربر به‌راحتی بتواند با محصول کار کند و در واقع رضایت کاربر را جلب کند.

نوپانا: کارگاه «کاربردپذیری برای استارت‌آپ‌ها» توسط آکادمی کارآفرینی دانشگاه تهران عصر جمعه ۲۴ شهریورماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد که گزارش آن را در ادامه می‌خوانیم: 

«پرهام باغستانی» طراح تجربه کاربری و مدیر محصول، مدیریت این کارگاه را به‌عهده داشت. او سابقه همکاری با شرکت‌های تیسا اینتراکتیو (Tisa Interactive) و کارینا موبایل سولوشن (Karina Mobile Solutions) را در کارنامه خود دارد.

در بخش اول این کارگاه، باغستانی پس از معرفی خود و ارائه مطالب ابتدایی، کارگاه را به‌طور رسمی آغاز کرد.

به گزارش نوپانا، باغستانی در ابتدا به معرفی سه موضوع رابط کاربری (UI)، تجربه کاربری (UX) و کاربردپذیری (Usability) پرداخت و ارتباط و تفاوت این مباحث را بیان کرد. در ادامه، او مبحث کاربردپذیری را تشریح کرد و قسمت‌های مختلف آن را برای شرکت‌کنندگان توضیح داد.

باغستانی در ادامه بیان مطالب خود در زمینه کاربرد‌پذیری، به مبحث «آزمون کاربردپذیری» اشاره کرد؛ او برای شرکت‌کنندگان انواع آزمون و ابزارهای لازم برای هر کدام از آن‌ها را معرفی و تشریح کرد. پس از پایان این بخش طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از شرکت‌کنندگان پذیرایی شد و مدرس در این زمان به سوالات و مشکلات آنها پاسخ می‌داد.

در بخش دوم کارگاه، باغستانی در مورد انتخاب صحیح آزمون کاربردی پذیری صحبت کرد؛ او برای شرکت‌کنندگان توضیح داد که برای محصولات مختلف از چه نوع آزمونی باید استفاده کنند تا بهترین بازخورد را داشته باشند. او در ادامه بیان مباحث خود به چگونگی کاربردپذیر بودن یک محصول اشاره کرد و مسائل مربوط به آن‌ را برای شرکت‌کنندگان توضیح داد.

در ادامه، روند انجام آزمون کاربردپذیری تشریح و مراحل مختلف آن برای حضار بیان شد. سپس موضوعاتی در زمینه شیوه مناسب برای انتخاب هر آزمون معرفی شد تا توسعه‌دهندگان با شناخت محدودیت‌های خود بتوانند بهترین آزمون را برای سنجش محصول خود برگزینند. در بخش پایانی این کارگاه، باغستانی نکاتی را در زمینه برگزاری یک آزمون کاربردپذیری بهتر بیان کرد و تجربیات شخصی خود را در این زمنیه با شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشت.

این کارگاه در ساعت ۱۸ به کار خود پایان داد.

(همچنین بخوانید: گزارشگر حرفه‌ای در بازاریابی دیجیتال شما)

برچسب‌ها: رابط کاربریuser experienceتجربه کاریکاربردپذیریusabilityuser interfaceآکادمی کارآفرینیپرهام باغستانی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد رزم‌آرا

محمد رزم‌آرا

محمد رزم‌آرا، دانشجوی مهندسی پزشکی است و از سال ۱۳۹۳ کار مدیریت سامانه "دستیار مجازی دانشجویان مهندسی پزشکی" را بر عهده دارد. او عضو هیئت تحریریه نشریه مهندسی پزشکی و مسئول تولید محتوای علمی در این زمینه است. هم‌اکنون مدیریت بخش توسعه وب استارت‌آپ Maczooo mirror در دست اوست.