اشتباهات رایج در کسب‌و‌کار را بشناسیم
بررسی علل موثر در مذاکره ۸

اشتباهات رایج در کسب‌و‌کار را بشناسیم

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۶/۳۱ - ۱۰:۰۰ | ۶ دقیقه

توهم آینده روشن، استارت‌آپ‌ها را از هدف اصلی خود دور می‌کنند.

نوپانا:  نتایج یک نظرسنجی درباره کسب‌وکار افراد نشان می‌دهد، ۴۹ درصد افراد اولین پیشنهاد کاری که به آن‌ها می‌شود را قبول می‌کنند. قطعا این آمار در افراد زیر ۳۵ سال که تمایل کمتری به مذاکره دارند، نا امید کننده‌تر است.

طبق آنالیزهای انجام شده توسط سایت salary.com، مذاکره برای افزایش حقوق اولیه و مذاکره دوباره برای افزایش حقوق هر چند سال یک‌ بار، در طول دوران کاری درآمد شما را بیش از یک میلیون دلار افزایش می‌دهد.

اکثر مردم نمی‌توانند صبر کنند

به گزارش نو‍پانا، احتمالا درباره آزمایش معروف مارشمالو دانشگاه استنفورد شنیده‌اید. در این آزمایش، در مقابل کودکان چهار ساله یک کلوچه مارشمالو قرار دادند؛ به آنها گفتند اگر ۱۵ دقیقه صبر کنند و به کلوچه دست نزنند، ۲ کلوچه خواهند گرفت. تنها تعداد کمی از کودکان توانستند صبر کنند.
این کودکان در آینده نیز در تمام زمینه‌های زندگی خود موفق‌تر از دیگر کودکان شدند.

شما هم باید بتوانید خود را کنترل کنید، صبر و اراده قوی داشته باشید تا یک موقعیت کاری مناسب به شما پیشنهاد شود و در زمینه‌ای که به آن علاقه و استعداد دارید فعالیت کنید. در این صورت احتمال موفقیت شما بیشتر می‌شود.

محرک‌های اشتباه

به گزارش نوپانا، دلیلی که اکثر افراد در تصمیمات طولانی مدت خود دچار مشکل می‌شوند و شکست می‌خورند، این است که نمی‌دانند دقیقا چه می‌خواهند. زمانی که شما نمی‌دانید دقیقا چه می‌خواهید، اولین چیزی که به شما پیشنهاد شود را می‌پذیرید. ممکن است حتی در این پیشنهاد موفق نشوید اما چون نمی‌دانید چه چیزی می‌خواهید آن را می‌پذیرید.

زمانی که تصمیم می‌گیرید به یک هدف مشخص برسید و موفق شوید، باید بدانید دقیقا چه کسی هستید و چه توانایی‌هایی دارید؛ در غیر این صورت شکست خواهید خورد.

زمان درست را خواهید فهمید

سوال مهمی که باید اکنون از خود بپرسید این است که: اگر خیلی صبر کنم چه اتفاقی می‌افتد؟ صبر کردن برای شروع کار و صبر کردن برای یک پیشنهاد مناسب، دو موضوع کاملا متفاوت هستند. صبر کردن برای یک پیشنهاد مناسب حتی با کمال‌گرایی نیز متفاوت است. کمال‌گرایی گاهی اوقات آن‌قدر شدید می‌شود که در نهایت به یک بیماری تبدیل می‌شود و نتیجه‌ای جز انتظار و به تعویق افتادن کارها ندارد.

ترس از شکست

بسیاری از مردم با خود فکر می‌کنند آیا من می‌توانم در کاری که دوست دارم موفق شوم؟ داشتن ترس در ابتدای راه کاملا منطقی است؛ اما باید نکات مثبت را هم درنظر بگیرید. اگر یک کسب‌وکار را شروع کنید و روی آن کار کنید، قطعا کسب‌وکارتان رشد خواهد کرد. پس کاری را که دوست دارید شروع کنید و امید داشته باشید که به هدف خود می‌رسید.

اکثر کسب‌وکارها درست زمانی که رشد آنها آغاز می‌شود شکست می‌خورند. آنها با چشم‌اندازهای آینده بیش از حد هیجان زده می‌شوند و مسائل فنی و سازمانی برای حمایت از رشد کسب‌وکار خود را ادامه نمی‌دهند.

برای جلوگیری از شکست کسب‌وکار، باید بر نامه‌های آینده را مشخص و متعادل کنید، محصول و خدمات خود را بهبود دهید و همه چیز را به خوبی مدیریت کنید.
اگر این کارها را انجام دهید، احتمال موفقیت شما در زمان رشد کسب‌وکار افزایش می‌یابد.

(هم‌چنین بخوانید: چهار مانع افسانه‌ای شروع کسب و کار )

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپموفقیت کسب‌وکار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.