۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه
قسمت بیست‌ویکم ۸

۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۱۱:۳۰ | ۷ دقیقه

در جست‌وجوی ایده‌ای برای راه‌اندازی کسب‌وکاری خلاقانه با کمترین هزینه هستید؟ در این صورت این مطلب مخصوص شماست! در این مطلب ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

نوپانا: همه ما مطمئنا دوست داریم کسب‌وکاری برای خود راه‌اندازی کنیم و مستقل باشیم. این موضوع نیازمند جهت‌گیری اهداف و آرزوهایمان به‌سوی ایده‌هایی است که پول بیشتر، اعتبار بیشتر و در نهایت سرمایه‌گذاری‌های کلان به همراه داشته باشند؛ اما کدامیک از ایده‌های شما می‌تواند آغازگر این تغییر باشد؟

از مراقبت کودکان، خدمات فنی، مشاوره کسب‌وکار، ساخت صنایع دستی و رزومه‌نویسی گرفته تا تمام زمینه‌های مهارتی افراد با در نظر گرفتن میزان علاقه‌ و بودجه آنها در لیست ایده‌های ما جمع‌آوری شده‌اند. این ایده‌ها را می‌توانید با کمترین هزینه راه‌اندازی کنید.

ما همچنین لیستی از منابع را برای هر یک از این ایده‌ها ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کنند تحقیقات خود را کامل کنید. این موارد، اولین منابع مورد نیاز برای شروع مسیر استارت‌آپی شما از ایده تا مالکیت یک کسب‌وکار است.

در ادامه، ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

قسمت بیست‌ویکم:

۴۱. عکاسی حیوانات

اگر به حیوانات علاقه‌مندید و یک عکاس حرفه‌ای هستید، برای کسب درآمد، دوربین خود را بردارید و به خدمات عکاسی از حیوانات بپردازید. صاحبان حیواناتی چون گربه‌، خزندگان، اسب‌، پرندگان و حتی ماهی‌ها مشتریان بالقوه شما محسوب می‌شوند.

شما به‌صورت پاره‌وقت یا نیمه‌وقت، در یک استودیوی خانگی یا یک مغازه فروش حیوانات می‌توانید کارهای مربوط به این کسب‌وکار را مدیریت کنید. ایجاد فضایی لذت‌بخش هم برای حیوانات و هم برای صاحبان آنها توسط کارهایی مثل لباس پوشاندن به حیوانات، استفاده از پس‌زمینه‌های متنوع و ارائه خدماتی چون ضبط ویدئوی حیوانات همراه با موسیقی، جلوه‌های ویژه و ... آینده کاری شما را با تقاضای زیاد تضمین می‌کند. به‌همین ترتیب، برای افزایش سود و همچنین ارائه پیشنهاد‌های بیشتر برای مشتریان خود می‌توانید عکس‌های حیوانات خانگی آنها را بر کارت تبریک،‌ تقویم، ماگ، تی‌شرت، ساک‌های ورزشی و ...  چاپ کنید.

۴۲. مشاوره مزرعه‌های شهری

امروزه اکثر مصرف‌کنندگان اطلاعات بیشتری در خصوص مواد غذایی، محیطی که پرورش داده می‌شوند، آفت‌کش‌های مورد استفاده، حمل‌ونقل و ... دارند و با استاندارد نبودن این مراحل، طبعا تمایل کمتری به استفاده از این مواد غذایی دارند.

برای مقابله با این‌گونه مشکلات، بسیاری از آنها به راه‌اندازی مزرعه یا باغچه‌های کوچک شهری روی آورده‌اند. اینجاست که شما می‌توانید وارد عمل شوید و به کسانی که تجربه‌ای در امور کشاورزی و باغداری ندارند، اما علاقه‌مند به داشتن مزرعه‌ای کوچک در حیاط، پشت‌بام و حتی پاسیوی منزل خود هستند، کمک کنید.

در این میان اگر در پرورش مواد غذایی تبحر دارید، وقت آن است که به‌عنوان مشاور ایجاد باغچه‌های شهری با این هدف، وارد عمل شوید. شما می‌توانید با ارائه اطلاعاتی به مشتریان در مورد این‌که چه گیاهانی توانایی رشد در محل زندگی آنها را دارند یا چه شرایطی برای رشد و نگهداری از آنها از جمله میزان نور، دما، آب و ... نیاز است، به کار مشاوره بپردازید.

مشاوره در این کسب‌وکار تا مرحله‌ای که گیاهان به محصول تبدیل شوند باید به صورت منظم ادامه داشته باشد. همچنین می‌توانید با تولید و مدیریت مزرعه‌های شهری روی پشت‌بام رستوران‌ها جهت تامین مواد غذایی مورد استفاده آنها، گستره کاری خود را افزایش دهید. از طریق ارتباط گرفتن با افراد فعال در حوزه موادغذایی، ارائه سمینارهای رایگان در اماکن عمومی و شراکت‌ با تولیدکنندگان محصولات زراعی، برند کسب‌وکار خود را بر سر زبان‌ها بیاندازید.

(همچنین بخوانید: استارت‌آپ‌هایی برای خواب بهتر، غذای سالم‌تر و حمل‌ونقل هوشمندانه‌تر)

منبع

برچسب‌ها: استارت‌آپاستارت آپاستارتاپکارآفرینایدهمهارتراه‌اندازی استارت‌آپکسب‌و‌کارشغلstartupideaایده
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.