برگزاری رویداد «چالش نوآوری معدن و صنایع وابسته»
خبری خوش برای فعالان حوزه معدن در کشور؛ ۸

برگزاری رویداد «چالش نوآوری معدن و صنایع وابسته»

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۱۷:۰۰ | ۴ دقیقه

رویداد نوآوری معدن و صنایع معدنی، چهارشنبه هشتم شهریور ماه سال جاری توسط شتاب‌دهنده «پرش» و با همکاری شتاب‌دهنده «شهاب» برگزار خواهد شد.

نوپانا: ایران یکی از کشورهای برتر جهان در حوزه ذخایر مختلف معدنی است. این ظرفیت سال‌هاست که به دلیل عدم ورود فناوری و نوآوری به حوزه معدن، به صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد. سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب، برنامه توسعه ششم کشور و سند ۱۴۰۴ همه بر توسعه بخش معدن به عنوان یک راهبرد اساسی تاکید دارند.

شکل‌گیری کسب‌و‌کارهای‌علمی، بهره‌ور و چابک، شاید تنها راه عبور از وضعیت سنتی و غیر بهره‌ور کنونی صنایع معدنی ایران است. کسب‌و‌کا‌رهای کوچک و نوپا می‌توانند با اصلاح بخشی از زنجیره ارزش بزرگ معدن، نقش بزرگی در تولید ثروت در این حوزه ایفا کنند.

به‌رغم چالش‌های عمیق و کلان موجود دراین بخش، جای کار زیادی برای فعالیت و اصلاح وضعیت موجود در بخش‌های غیر‌حاکمیتی وجود دارد و اقدامات نوآورانه‌ای می‌توان در این زمینه انجام داد؛ اقداماتی مانند:

۱. بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای افزایش بهره‌وری

۲. بهره‌گیری از اینترنت اشیا برای کنترل اموال و محصولات و ...

۳. بهره‌گیری از فناوری‌های اکتشاف با صوت و الکترومغناطیس

۴. فناوری اطلاعات در توزیع و مدیریت حمل بار

۵-فناوری اطلاعات در بازاریابی و بازارسازی

۶. فناوری‌های اینترنت اشیا برای کنترل سلامتی و رهگیری معدنکاران

۷. فناوری‌های Dss برای ارایه معادلات تصمیم‌گیری

۸. فناوری‌های تامین، انتقال، ذخیره و صرفه‌جویی انرژی در معادن

۹.  فناوری‌های مرتبط با صرفه‌جویی و بازیافت آب در صنعت معدن

۱۰. کاربرد بیو و نانو در استخراج و فراوری

۱۱. فناوری‌های نوین برش، خردایش، میکس و...

این موارد تنها بخش کوچکی از سرفصل‌های هشتادگانه درخت فناوری‌های حوزه معدن است که در شرایط کنونی قابلیت تبدیل به کسب‌وکارهای کوچک قابل توسعه را دارند.

بر این اساس و با توجه به ظرفیت‌های موجود کشور، شتاب‌دهنده معدنی «شهاب» با حمایت قدرتمند سازمان نظام مهندسی معدن ایران بر اساس مدل نوآوری شتاب‌دهنده «پرش» اقدام به برگزاری اولین دوره چالش نوآوری معدن و صنایع وابسته نموده است.

از عموم علاقه‌مندان، دانشجویان و فعالان بخش معدن در رشته‌های:

ـ معدن

ـ شیمی و مهندسی شیمی

ـ مهندسی مواد

ـ مهندسی صنایع

ـ بیوتکنولوژی صنعتی

ـ نانوتکنولوژی

ـ فیزیک

ـ مکانیک

ـ فناوری اطلاعات و ارتباطات

ـ مدیریت و بازاریابی

دعوت می‌شود با حضور در این رویداد چهار روزه، شانس خود برای بهره‌مندی از آموزش‌های کارگاهی، مربیان خبره و سرمایه‌گذاران بیازمایند.

گفتنی‌ست برای شرکت در این رویداد، کد تخفیف ویژه ime2017 برای دانشجویان و اعضای سازمان نظام مهندسی معدن در نظر گرفته شده است و ثبت‌نام‌کنندگان در صورت ارائه کارت معتبر دانشجویی و یا سازمان نظام مهندسی معدن، قادر به استفاده از این کد تخفیف خواهند بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانید به وب‌سایت این رویداد مراجعه کنید. وب‌سایت علمی ـ تحلیلی نوپانا حامی رسانه‌ای رویداد نوآوری معدن و صنایع معدنی است.

برچسب‌ها: معدنصنعت معدنرویداد استارت‌آپیاستارت‌آپنوآوریچالشرویداد
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.