فناوری اطلاعات و ارتباطات، چهره جهان را تغییر داده است
معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در اختتامیه المپیاد جهانی کامپیوتر: ۷

فناوری اطلاعات و ارتباطات، چهره جهان را تغییر داده است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۱۳:۰۰ | ۵ دقیقه

سورنا ستاری: فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر توانسته‌اند چهره‌ جهان امروز را با تسهیل ارتباطات و تبادل ایده‌ها میان افراد جامعه‌ بشری به شدت عوض کنند و این امر باعث برداشته شدن مرزهای سنتی بین ملیت‌ها، فرهنگ‌ها و قلمروهای مختلف علمی و تجاری شده است.

نوپانا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در مراسم اختتامیه بیست‌و‌نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر، به نقش گسترده‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات در تسهیل فرآیندهای دنیای امروز اشاره کرد و گفت: «فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر توانسته‌اند چهره‌ جهان امروز را با تسهیل ارتباطات و تبادل ایده‌ها میان افراد جامعه‌ بشری به شدت عوض کنند و این امر باعث برداشته شدن مرزهای سنتی بین ملیت‌ها، فرهنگ‌ها و قلمروهای مختلف علمی و تجاری شده است.»

رئیس بنیاد ملی نخبگان، نقش جوانان خلاق و نخبه کشورمان در توسعه مرزهای دانش این حوزه را یادآور شد و افزود: «جوانان نخبه‌ ما در ایران پیشرفت چشمگیری در زمینه‌ علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات داشته‌اند.»

او با اشاره پیشرفت چشمگیر شرکت‌های فناور کشورمان در این حوزه فناوری گفت: «در حال حاضر شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های ایرانی بسیاری در زمینه‌های مختلف فناوری اطلاعات از جمله داده‌های حجیم، پردازش ابری، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا مشغول فعالیت هستند.»

ستاری ادامه داد: «همچنین در بعد علمی، جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های چشمگیری طی دهه‌های اخیر داشته است و هم‌اکنون به یکی از مهم‌ترین کشورهای تاثیرگذار منطقه تبدیل شده است.»

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، المپیاد کامپیوتر را یکی از محورهای کلیدی برای تشخیص و آموزش بهتر جوانان نخبه در زمینه‌ علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانست و گفت: «سیستم آموزشی کشور ما از المپیادهای علمی بهره‌ فراوانی برده است و میزبانی المپیاد جهانی کامپیوتر راهی برای جبران این موضوع است.»

ستاری، این المپیاد را آغازگر راه طولانی علم و فناوری برای شرکت‌کنندگان جوان آن عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود این شرکت‌کنندگان جوان از استعداد خود نه‌تنها برای پیشرفت علم و فناوری، بلکه برای ایجاد آینده‌ای صلح‌آمیز برای تمام جامعه‌ بشری استفاده کنند.

تقدیر از برگزیده‌ها با حضور معاون علمی و فناوری

در این مراسم اختتامیه که با حضور معاون علمی و فناوری و پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری، در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، برگزیدگان این المپیاد مدال‌های خود را از ستاری دریافت کردند.

کسب مدال طلا برای ایران

بیست و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ از ششم مرداد ماه، کار خود را در تهران آغاز کرد و یازدهم مردادماه سال جاری با تعیین رده‌بندی‌ تیم‌های شرکت‌کننده به کار خود پایان داد. در این رقابت، کشورمان میزبان ۸۲ کشور از سراسر جهان بود و در نهایت از ۱۵۲ نفر تقدیر به عمل آمد.

جمهوری اسلامی ایران با دو تیم در این رقابت‌ها شرکت کرد که بر مبنای امتیازات اعلام شده، یک نفر از اعضای تیم ایران موفق به کسب مدال طلا و مابقی موفق به کسب مدال نقره شدند.

در این دوره از رقابت‌ها، تیم ژاپن با کسب چهار مدال طلا در جایگاه نخست جهانی و چین با دو مدال طلا و دو نقره در رده دوم این رقابت‌های علمی جهانی قرار گرفت. روسیه نیز موفق به کسب مقام سوم این دوره از رقابت‌ها شد.

(همچنین بخوانید: چالش‌های تولید و اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارفناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهورینخبگانstartupالمپیاد کامپیوترسورنا ستاریاشتغالاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.