حمایت قوانین امارات از کسب‌وکارهای نوپا
معرفی قوانین حوزه سرمایه‌گذاری جمعی؛ ۸

حمایت قوانین امارات از کسب‌وکارهای نوپا

توسط سبا فرجادفر | ۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۱۷:۴۵ | ۲ دقیقه

سه‌شنبه دهم مردادماه سال جاری، امارات متحده عربی، قوانینی در زمینه سرمایه‌گذاری جمعی (کراود فاندینگ) برای کمک به کسب‌وکارهای نوپا معرفی کرد.

نوپانا: روز گذشته، سه‌شنبه دهم مرداد ماه، امارات‌ متحده عربی به عنوان یکی از کشورهای عضو در شورای همکاری‌های خلیج فارس، برای نخستین‌بار مقرراتی در زمینه سرمایه‌گذاری جمعی (crowdfunding) را معرفی کرد. هدف از این قوانین، کمک به کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها و تلاش برای دستیابی به روش‌های‌ جایگزین تامین سرمایه برای آنها است.

سازمان‌های تنظیم مقررات آمریکا و انگلیس نیز از جمله نهادهایی هستند که قوانینی را در زمینه‌ سرمایه‌گذاری‌ جمعی معرفی کرده‌اند؛ زیرا اهمیت سرمایه‌گذاری جمعی روزبه‌روز افزایش می‌یابد و به منبع مهمی برای جذب‌ سرمایه بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی تبدیل شده است.

یکی از مقامات مسئول در تنظیم این قوانین در بیانه‌ای گفت: «مقررات وضع شده توسط اداره خدمات مالی دبی، چارچوبی برای اخذ وام و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف در راستای توسعه اعتبار، فراهم‌ساختن مدیریت تجاری و حفاظت از مشتریان خود ایجاد می‌کند.»

بنگاه‌‌های کوچک و متوسط اقتصادی یا همان «SME»ها، حدود ۸۵ درصد از کسب‌وکارهای امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند و این کسب‌وکارها نیمی از تولید ناخالص ملی این کشور را تامین می‌کنند.

(همچنین بخوانید: سرمایه‌گذاری جمعی چیست؟)

منبع

برچسب‌ها: استارت‌آپامارات‌ متحده عربیسرمایه‌گذاری جمعیSMEcrowdfundingقوانیندوبی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره سبا فرجادفر

سبا فرجادفر

سبا فرجادفر، دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی است. او فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است و به عنوان دبیر خبر در روزنامه‌ها و نشریات معتبر کشور قلم می‌زند. سبا فرجادفر هم‌اکنون در زمینه خبرنگاری کسب‌وکارهای نوپا فعالیت می‌کند.