تشکیل تشکل‌های تخصصی، از مهم‌ترین اولویت‌ها در راستای تحقق کارآفرینی است
رئیس کمیسیون آی‌سی‌تی اتاق ایران: ۷

تشکیل تشکل‌های تخصصی، از مهم‌ترین اولویت‌ها در راستای تحقق کارآفرینی است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۵/۱۳ - ۱۳:۰۰ | ۵ دقیقه

محمدرضا طلایی: تشکیل تشکل‌های تخصصی در حوزه استارت‌‌آپ‌ها، از مهم‌ترین اولویت‌های ضروری در راستای تحقق کارآفرینی و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

نوپانا به نقل از خبرگزاری صداوسیما: کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران در نشست اخیر خود به بحث پیرامون ایجاد سامانه‌ای با هدف ارائه محصولات و دستاوردهای شرکت‌های ایرانی به طرف‌های خارجی پرداخت.

در این جلسه، نمایندگان اتاق استان البرز که سایت آی‌تی‌اف‌ای (ITFA) را برای اتصال تاجران این استان به شرکت‌های خارجی ایجاد کرده‌اند، تجارب خود را در اختیار اعضای کمیسیون گذاشتند.

نماینده اتاق البرز با ذکر این نکته که تاکنون بیش از یک هزار و ۶۰۰ محصول در این سایت قرار گرفته است، گفت: «در نتیجه فعالیت این سامانه، بیش از ۴۰ هیئت خارجی به ایران آمده‌اند و البته مذاکراتی هم برای اتصال به کشورهای استونی و مجارستان انجام شده است.»

محمدرضا طلایی؛ رئیس کمیسیون آی‌سی‌تی (ICT) اتاق ایران در این نشست گفت: «اتاق اصناف قصد داشت انجمن مدیریت فناوری‌های نو را راه‌اندازی کند، اما این انجمن در حال حاضر نهایی نشده است و بنابراین به اتاق ایران پیشنهاد داده شد کارگروه مشترکی با اتاق اصناف تشکیل دهد تا تشکیل این انجمن با رویکرد کلی‌نگر تسهیل شود.»

طلایی در این جلسه همچنین به موضوع فعالیت کسب‌وکارهای نوپا و نوآور در بستر فناوری و مشکلات به‌وجود آمده در مسیر فعالیت آنها اشاره کرد. او تشکیل تشکل‌های تخصصی در این حوزه را از مهم‌ترین اولویت‌های ضروری در راستای تحقق کارآفرینی و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست.

این فعال اقتصادی ادامه داد: «قرار است نشستی تخصصی با اتاق اصناف برگزار شود که کلیه فعالان و دست‌اندرکاران این حوزه می‌توانند در آن شرکت کنند تا در آنجا به استارت‌آپ‌ها برای ورود به صنعت و بررسی مسائل آنها کمک شود.»

رئیس کمیسیون آی‌سی‌تی اتاق ایران با ذکر این مسئله که امروز استارت‌آپ‌ها در حوزه‌های گوناگون ورود کرده‌اند، گفت: «با توجه به گستره عظیم فعالیت استارت‌آپ‌ها، نمی‌توان همه آنها را زیرمجموعه یک نهاد خاص کرد و این موضوع تسریع در سامان‌بخشی فعالان در تشکل‌های تخصصی را ضروری کرده است.»

به گفته طلایی درخواست تشکیل کارگروه مشترکی میان اتاق ایران و اتاق اصناف داده شده تا اتاق ایران بتواند از هر طریق ممکن به اصناف مختلف به خصوص اصناف حوزه فناوری اطلاعات کمک کند.

رئیس کمیسیون آی‌سی‌تی اتاق ایران در این جلسه با انتقاد از معیارهای سنجش شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: «در حال حاضر وقتی بحث آی‌تی (IT) مطرح می‌شود، برخی معتقدند که شرکت‌ها باید به معاونت علمی مراجعه کنند و معاونت علمی نیز می‌گوید که تنها به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه آی‌سی‌تی‌ خدمات ارائه می‌دهد؛ البته معیار روشنی برای سنجش دانش‌بنیان بودن یا نبودن شرکت‌ها نیز در دست نیست.»

(همچنین بخوانید: اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای آنلاین در آستانه راه‌اندازی است)

برچسب‌ها: دانش‌بنیانکسب‌وکارهای نوپاکمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایرانمحمدرضا طلاییقوانینایراناستارت‌آپکارآفرینیاتحادیه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.