تبلیغاتی که با اتوبوس‌ها هم‌سفر می‌شوند
تبلیغات محیطی اثرگذار؛ ۸

تبلیغاتی که با اتوبوس‌ها هم‌سفر می‌شوند

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۵/۱۰ - ۰۹:۰۰ | ۴ دقیقه

نصب تبلیغات در اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس و قطار، یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغات محیطی است.

نوپانا: تبلیغات محیطی از قدیمی‌ترین شیوه‌های تبلیغاتی است و با پیشرفت فناوری، ابزار‌ها و روش‌های گوناگونی برای آن فراهم شده است. نصب تبلیغات در اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس و قطار، یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغات محیطی است؛ همچنین هزینه‌ای که این نوع تبلیغات دارد نسبت به روش‌های دیگر کمتر است.

چرا از این نوع تبلیغ استفاده کنیم؟

این نوع تبلیغ بیشتر در معرض دید قرار دارد و با ارائه طرح‌های بزرگ، جذاب و نوآورانه، توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. دقیقا برخلاف تبلیغات تلویزیونی که به‌راحتی می‌توان هنگام پخش آنها، تلویزیون را خاموش کرد یا کانال را عوض کرد! 

امروزه بسیاری از مردم به‌جای خودروی شخصی از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند. هنگامی که تبلیغ شما در اتوبوس یا دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی نصب می‌شود، مسافران تمام مدت فرصت دارند تا آن را ببینند.

علاوه بر استفاده از فضای داخلی اتوبوس، از سطح بیرونی آن نیز می‌توان برای تبلیغات استفاده کرد. این نوع تبلیغ بسیار اثرگذار است، چرا که اتوبوس مسیرهای مختلفی را طی می‌کند و از محل‌های زیادی عبور می‌کند.

انواع روش‌های تبلیغات در اتوبوس

۱. نصب تبلیغات بر ۲ طرف بدنه اتوبوس.

۲. نصب تابلوهایی بر عقب اتوبوس: با این کار سرنشینان اتومبیل‌هایی که در ترافیک یا پشت چراغ‌ قرمز قرار گرفته‌اند، تا زمانی که دوباره بتوانند حرکت کنند تبلیغ شما را می‌بینند.

۳. پشت صندلی‌های اتوبوس که فضای کمتری دارند و فقط جلوی چشم مسافران هستند.

طراحی

در طراحی‌های خود، به این تبلیغات مانند یک بیلبورد متحرک نگاه کنید و توجه داشته باشید که مخاطبان نمی‌توانند به مدت طولانی به این تبلیغ نگاه کنند؛ پس برای جلب توجه بیشتر، در طراحی از ایده‌های ساده با کلمات محدود و رنگ‌های شاد استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از شرکت‌های اتوبوسرانی درخواست کنید تبلیغ شما را در اتوبوس‌های مسیر خاصی انتشار دهند. برای مثال اگر مخاطبان تبلیغ شما جوانان هستند، می‌توانید از آن شرکت‌ها تقاضا کنید تبلیغ شما را در اتوبوس‌های مسیر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی قرار دهند.

(همچنین بخوانید: ۹ استراتژی بازاریابی که از هزینه کم آنها شگفت‌زده می‌شوید)

برچسب‌ها: تبلیغاتبازاریابیتبلیغات محیطیMarketingاتوبوسbus advertisingadvertising
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.