حقوق استارت‌آپ‌ها را به رسمیت بشناسیم
نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: ۸

حقوق استارت‌آپ‌ها را به رسمیت بشناسیم

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۱۴:۰۰ | ۳ دقیقه

محمد کاظمی: برای به حداقل رساندن مشکلات شرکت‌های استارت‌آپی باید در درجه اول حقوق آنها را به رسمیت بشناسیم و با وضع مقررات مشخص درحیطه فعالیت کاری آنها، راه را بر هر نوع اعمال سلیقه شخصی سد کنیم.

نوپانا: محمد کاظمی، نایب‌‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس، درباره موانع پیش‌ روی استارت‌آپ‌ها در ایران به خبرنگار نوپانا گفت: «از آنجایی که نوآوری همواره توام با مشکلات است و طرح‌های جدید با مخالفت‌های مختلفی روبه‌رو هستند، لذا توسعه بسیاری از طرح‌های نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان با مقاومت‌های مختلف مواجه می‌شود که برطرف شدن آنها و مشکلات مشابه، نیاز به فرهنگ‌سازی بنیادین دارد.»

نماینده مردم ملایر در مجلس بیان کرد: «برای به حداقل رساندن مشکلات شرکت‌های استارت‌آپی باید در درجه اول حقوق آنها را به رسمیت بشناسیم و با وضع مقررات مشخص درحیطه فعالیت کاری آنها، راه را بر هر نوع اعمال سلیقه شخصی سد کنیم. در این صورت کارآفرینان نیز با بروکراسی‌های طاقت‌فرسا و برخوردهای سلیقه‌ای مواجه نمی‌شوند و با آسودگی خیال بیشتری به راه خود ادامه می‌دهند.»

او با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر استارت‌آپ‌ها درسال‌های اخیر یادآور شد: «در سال‌های اخیر استارت‌آپ‌ها پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و شاهد رشد و تاثیرگذاری آنها بر افزایش اشتغال‌زایی در کشور بوده‌ایم. استارت‌آپ‌ها توانسته‌اند با بهره‌گیری از استعداد جوانان، هم به درآمد‌زایی و تولید ثروت کمک کنند و هم گامی موثر در افزایش اشتغال بردارند.»

(همچنین بخوانید: استارت‌آپ‌ها در خدمت اشتغال دانش‌آموختگان)

برچسب‌ها: کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامیاشتغالمحمد کاظمیاستارت‌آپشرکت‌های نوپادانش‌بنیاننوآوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.