زندگی خود را استارت‌آپی کنید
قسمت دوم ۸

زندگی خود را استارت‌آپی کنید

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۱۲:۰۰ | ۶ دقیقه

مهارت‌های لازم برای زندگی کردن به سبک استارت‌آپی، به‌راحتی به‌دست نمی‌آیند و تسلط بر آنها نیاز به زمان و پشتکار دارد.

نوپانا: همان‌گونه که در قسمت پیشین این مطلب اشاره شد، ممکن است یادگیری بسیاری از مهارت‌ها هزینه‌ای برای ما نداشته باشد اما برای به‌دست ‌آوردن آنها به زمان و پشتکار فراوانی نیاز است؛ مخصوصا زمانی که این موارد، مهارت‌های مهم زندگی باشند. شاید بارها برای شما این سوال پیش آمده است که مفیدترین و ضروری‌ترین مهارت‌هایی که باید آنها را یاد بگیریم کدام‌اند؟ در پاسخ به این پرسش، نکات زیر را بررسی می‌کنیم:

در کسب‌وکار خود ماهر شوید

سال‌ها طول می‌کشد تا در کار خود خبره شوید. به‌جای دخالت در کسب‌وکار دیگران، روی کار خود تمرکز کنید. دخالت در دیگر کسب‌وکارها به شما کمکی نمی‌کند و فقط باعث می‌شود زمان را از دست بدهید.  

خوب گوش کنید

بسیاری از افراد درست گوش دادن را بلد نیستند و نیاز به یادگیری و تقویت این توانایی دارند. ما باید یاد بگیریم قبل از حرف زدن، خوب گوش دهیم.

گاهی سکوت بهتر است

نباید مدام درباره چیزی که برای شما ناخوشایند است صحبت کنید. گاهی اوقات سکوت بهتر است. بیشتر افراد به هنگام ناراحتی یا عصبانیت هر حرفی که به فکرشان می‌آید را بر زبان می‌آورند؛ حرفی که بعدها باعث پشیمانی آنها می‌شود. ارزشمندترین و سخت‌ترین مهارتی که باید یاد بگیرید، سکوت به‌هنگام خشم و عصبانیت است.

به شایعات دامن نزنید

یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی «روابط اجتماعی» است و در این میان اعتماد، مهم‌ترین عامل شکل‌گیری و حفظ یک رابطه اجتماعی خوب است. با گفتن شایعات بی‌اساس درباره افراد، به‌راحتی اعتماد آنها را نسبت به خود از دست می‌دهید؛ همچنین در مقابل شنیدن شایعات بی‌اساس مقاومت کنید. این کار ممکن است سخت باشد؛ شاید حتی مجبور شوید از افراد بسیاری دوری کنید یا یک جلسه مهم را ترک کنید؛ اما تمام این سختی‌ها، در نهایت به نتیجه‌ای مثبت برای شما منجر می‌شوند.  

در لحظه زندگی کنید

مطالعات نشان می‌دهد، ۴۷ درصد از افراد به کاری که انجام می‌دهند فکر نمی‌کنند و ذهنشان جای دیگری است. این کار باعث می‌شود هیچ کاری را درست انجام ندهید.

فکر خود را کنترل کنید

قبل از انجام هر کاری خوب فکر کنید و عجولانه کاری را انجام ندهید. مثبت فکر کنید و اندیشه‌هایتان را به سمت اتفاقی که دوست دارید برایتان اتفاق بیفتد هدایت کنید.

یک زبان جدید یاد بگیرید

این مهارت، فرصت‌های حرفه‌ای جدیدی برایتان ایجاد می‌کند. از سوی دیگر با یادگیری زبان جدید، یک ذهنیت جدید، احساسات جدید و یک روش تفکر جدید می‌آموزید.

سخنرانی کنید

صحبت‌ کردن در مقابل مردم برای خیلی‌ها کار سختی‌ است. بسیاری از افراد چه در دوران تحصیل و چه هنگامی که مشغول به کار هستند از سخنرانی فرار می‌کنند؛ اما باید بر ترستان غلبه کنید. برای تمرین، از سخنرانی در جمع‌های کوچک شروع کنید. موضوع سخرانی مهم نیست فقط آن‌قدر تمرین کنید تا این مهارت را به‌دست آورید.  

با دیگران صادق باشید

با دیگران صادق باشید و هرچیزی که لازم است به آنها بگویید. حتی اگر مورد پسندشان نباشد.

با خودتان روراست باشید

همیشه با خودتان روراست باشید؛ حتی در مواقعی که اشتباه می‌کنید. اشتباه کردن نیست، مهم آن است که از اشتباهاتتان درس بگیرید. حتی مدیران بزرگ هم اشتباهات خود را می‌پذیرند.

(همچنین بخوانید: گوش‌دادن معجزه می‌کند)

برچسب‌ها: مهارت زندگیسبک زندگیlifestyleروان‌شناسی موفقیت success
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.