زندگی خود را استارت‌آپی کنید
قسمت اول ۸

زندگی خود را استارت‌آپی کنید

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۷:۰۰ | ۴ دقیقه

مهارت‌های لازم برای زندگی کردن به سبک استارت‌آپی، به‌راحتی به‌دست نمی‌آیند و تسلط بر آنها نیاز به زمان و پشتکار دارد.

نوپانا: ممکن است یادگیری بسیاری از مهارت‌ها هزینه‌ای برای ما نداشته باشد اما برای به‌دست ‌آوردن آنها به زمان و پشتکار فراوانی نیاز است؛ مخصوصا زمانی که این موارد، مهارت‌های مهم زندگی باشند. شاید بارها برای شما این سوال پیش آمده است که مفیدترین و ضروری‌ترین مهارت‌هایی که باید آنها را یاد بگیریم کدام‌اند؟ در پاسخ به این پرسش، نکات زیر را بررسی می‌کنیم:

همدلی

شما می‌توانید باهوش‌ترین، ثروتمندترین و منظم‌ترین فرد جهان باشید، اما اگر نتوانید دیگران را بفهمید و با آن‌ها همدردی کنید، لذتی از زندگی نخواهید برد!
همدلی یک توانایی ذاتی است که در دنیای مدرن ما فراموش شده است. همدلی به معنای درک احساس دیگران است. این ویژگی انسانی، بی‌تفاوتی کارکنان نسبت به هم را از بین می‌برد و به آنها انگیزه می‌دهد تا سخت‌تر تلاش کنند.

تسلط بر خواب

برنامه منظمی برای خواب خود داشته باشید. این نکته باعث می‌شود که شب‌ها راحت‌تر به خواب بروید و صبح‌ها نیز بانشاط‌تر از رختخواب بلند شوید. سعی کنید راحت‌تر بخوابید. بی‌خوابی شمارا پریشان می‌کند.

مدیریت زمان

مدیریت زمان یکی از ارزشمندترین مهارت‌های یک کارآفرین است. فرمول مشخصی برای مدیریت زمان وجود ندارد؛ باید به‌دنبال راهی برای این کار باشید. یاد بگیرید تا کارهای خود را در زمان تعیین‌شده انجام دهید و طبق برنامه پیش بروید.

کمک خواستن

باید یاد بگیرید که در هنگام نیاز، بدون هیچ ترس یا احساس ناخوشایندی، از دیگران کمک بخواهید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند کمک خواستن از دیگران به معنای ضعف یا بی‌کفایتی آنهاست؛ اما این طرز تفکر بسیار اشتباه است.

تحقیقات انجام شده پیرامون کمک خواستن از دیگران در مدرسه کسب‌وکار هاروارد نشان می‌دهد کمک خواستن از دیگران در زمان مناسب، باعث می‌شود تا شما تواناتر به‌نظر برسید و در عین حال هوش و تخصص خود را به دیگران نشان می‌دهید.

خودباوری

اینکه دیگران راجع به شما چه فکری می‌کنند اهمیت زیادی ندارد. مهم این است که دیدگاه شما نسبت به خودتان چیست؟ رسیدن شما به این سطح از اعتمادبه‌نفس زمان می‌برد. خودتان را باور داشته باشید.

ثبات

ثبات در انجام هر کاری برای دست‌یابی به موفقیت، امری حیاتی است. اغلب مردم زمانی که به جایگاه بالایی می‌رسند تلاش خود را متوقف می‌کنند؛ در حالی که برای حفظ موفقیت باید سخت تلاش کنیم و در کار ثبات داشته باشیم.

(همچنین بخوانید: شاد بودن، موفقیت شما در محیط کار را تضمین می‌کند)

ادامه این مطلب را در قسمت بعدی بخوانید.

برچسب‌ها: مهارت زندگیسبک زندگیروان‌شناسی موفقیت successlifestyle
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.