۱۸ اشتباه کشنده استارت‌آپ‌ها
اینفوگرافیک ۸

۱۸ اشتباه کشنده استارت‌آپ‌ها

توسط محمد رزم‌آرا | ۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۴:۱۰ | ۶ دقیقه

در اینفوگرافیکی که در ادامه می‌بینید، به ۱۸ اشتباه استارت‌آپ‌ها می‌پردازیم که موفقیت آنها را با خطر جدی روبه‌رو می‌کند.

نوپانا: هیچ استارت‌آپی بدون نقص نیست و تصمیمات گاها اشتباه بنیان‌گذاران در سرنوشت آن تاثیرگذار هستند. نداشتن هم‌بنیان‌گذار می‌تواند اولین مشکل در شروع استارت‌آپ باشد؛ پاول‌گراهام (Paul Graham) در این‌باره می‌گوید: «این تصادفی نیست که بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های موفق، تیم‌های حداقل ۲ نفره بوده‌اند.». موقعیت مکانی نامناسب از دیگر عوامل است؛ اگر همه ویژگی‌های یک استارت‌آپ مناسب باشند، ولی استارت‌آپ در مکان مناسبی نباشد، محکوم به شکست است. یکی از عوامل شکست استارت‌آپ‌ها فعالیت در حوزه‌های کم‌مخاطب است؛ استارت‌آپ‌ها باید زمینه‌هایی را برای فعالیت انتخاب کنند که جامعه هدف بزرگی داشته باشند. ایده‌های فرعی نیز از آفت‌هایی هستند که بنیان‌گذاران گاهی اوقات درگیرشان می‌شوند و باعث دور شدن آنها از هدف اصلی استارت‌آپ‌ می‌شود. همچنین اگر استارت‌آپ‌ها برای رسیدن به موفقیت شتاب‌زده عمل کنند، این موضوع باعث شکست آنها می‌شود.

چگونه استارت‌آپ موفقی داشته باشیم؟

انتخاب‌ نامناسب نیروهای فنی و پلتفرم، می‌توانند در موفقیت یک کسب‌وکار تاثیرگذار باشند. بنیان‌گذاران باید وقت‌شناس باشند؛ آنها نباید در راه‌اندازی استارت‌آپ تعلل کنند یا محصول نهایی خود را زودهنگام معرفی کنند. استارت‌آپ‌ها باید به اندازه کافی سرمایه جذب کنند؛ جذب سرمایه کم یا زیاد احتمال شکست پروژه را تقویت می‌کند. همچنین اختلاف و درگیری میان بنیان‌گذاران، موفقیت یک استارت‌آپ را با خطر جدی مواجه می‌کند.

لطفا تا بارگذاری کامل تصویر صبر کنید. همچنین برای دانلود و بزرگ‌نمایی می‌توانید روی اینفوگرافیک کلیک کنید:

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپشکستstartupاینفوگرافیکشکست کسب‌وکارموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد رزم‌آرا

محمد رزم‌آرا

محمد رزم‌آرا، دانشجوی مهندسی پزشکی است و از سال ۱۳۹۳ کار مدیریت سامانه "دستیار مجازی دانشجویان مهندسی پزشکی" را بر عهده دارد. او عضو هیئت تحریریه نشریه مهندسی پزشکی و مسئول تولید محتوای علمی در این زمینه است. هم‌اکنون مدیریت بخش توسعه وب استارت‌آپ Maczooo mirror در دست اوست.