اینترنت؛ بستر کسب‌وکار شما در دنیایی بدون مرز
استراتژی‌های موفق بازاریابی اینترنتی؛ ۸.۷

اینترنت؛ بستر کسب‌وکار شما در دنیایی بدون مرز

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۱۷:۰۰ | ۵ دقیقه

درحال حاضر اینترنت به دلیل ضریب نفوذ بالایی که در جامعه دارد، یکی از بهترین بسترهای ایجاد یک کسب‌وکار نوپا محسوب می‌شود.

نوپانا: اشتباهی که اکثر افراد هنگام شروع کسب‌وکار انجام می‌دهند این است که در آغاز به‌دنبال تولید و یا توسعه محصول هستند و سپس به بررسی بازار مناسب آن می‌پردازند. برای بالا بردن شانس موفقیت‌ کسب‌وکارتان، با یک بازار مشخص شروع کنید یا گروهی از مردم را که به‌دنبال راه‌حلی برای یک مشکل هستند، بیابید. توجه داشته باشید که اینترنت تحقیقات بازار را آسان‌تر می‌کند و برای شروع این روند گزینه مناسبی است.

نیاز‌های جامعه را بشناسید

پیش از انجام هر کاری از انجمن‌های اینترنتی بازدید کنید. ببینید مردم چه سوالاتی می‌پرسند و سعی در حل چه مشکلاتی دارند. کلمات کلیدی که زیاد سرچ شده است اما نتایج زیادی ندارد را پیدا کنید. سایت رقبای خود را چک کرده و سرویس‌هایی که برای انجام این کار‌ها راه‌اندازی شده‌اند را ببینید. سپس از آنچه که یاد گرفته‌اید استفاده کرده و یک محصول برای ارائه در بازار تولید کنید. با انجام این کار به احتمال زیاد بهتر از رقبایتان عمل خواهید کرد.

استراتژی فروش آنلاین خود را مشخص کنید

فرآیند فروش، بازدیدکنندگان را از مرحله‌ بازدید به مرحله‌ خرید می‌برد. چند فرمول اثبات شده در این زمینه وجود دارد:

عنوانی جالب برای جذب مخاطبان انتخاب کنید.

مشکلی که محصول شما حل می‌کند را کاملا شرح دهید.

برای خود اعتبار ایجاد کنید.

بخشی را برای درج نظر کاربران در نظر بگیرید.

درباره محصول و مزایای آن صحبت کنید.

محصولات خود را به مخاطبان پیشنهاد دهید.

محصول شما ضمانت فروش داشته باشند.

روی این نکته که محصول شما چه ویژگی منحصر‌به‌فردی دارد و یا چگونه زندگی مردم را بهتر می‌کند، تمرکز کنید. خودتان را جای مشتری بگذارید؛ از خود بپرسید این محصول چه‌ نیازی از نیاز‌های شما را رفع می‌کند؟

وب‌سایت جذابی طراحی کنید

پس از پیداکردن بازار و تولید محصول و مشخص‌کردن فرآیند فروش، باید به فکر طراحی وب‌سایت باشید. شما کم‌تر از ۵ ثانیه زمان دارید تا توجه مشتریان را به خود جلب کنید؛ درغیر این صورت او می‌رود و دیگر برنمی‌گردد. در این مورد بهتر است از موتورهای جست‌وجو برای هدایت کاربران به سایت‌تان استفاده کنید.

در حوزه خود کارشناس باشید

مردم از اینترنت برای به‌دست‌آوردن اطلاعات استفاده می‌کنند. این اطلاعات را به‌صورت رایگان در اختیار آنها قرار دهید. با این کار ترافیک و رتبه سایت‌تان در موتورهای جست‌وجو بالا می‌رود. سعی کنید مقالات، ویدئو یا هر محتوایی که برای افراد ارزشمند و جذاب است را تولید کنید. بهتر است اگر سایتی از پست شما استفاده می‌کند، لینک سایت شما را نیز بگذارد.

درآمدتان را افزایش دهید

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی، بهبود شرایط زندگی افراد است.

برای افزایش میزان فروش خود این کار‌ها را انجام دهید:

به مشتریان، محصولاتی که سبد خرید اصلی آنها را تکمیل می‌کند پیشنهاد دهید.

برای مشتریان وفادار کوپن‌های تخفیف بفرستید تا در خرید بعدی از آنها استفاده کنند.

برای وفاداری مشتریان به آنها جایزه دهید.

سخن آخر

اینترنت به‌سرعت رشد می‌کند اما اصول راه‌اندازی و توسعه یک کسب‌وکار آنلاین، به‌طور کلی عوض نمی‌شوند. اگر می‌خواهید کسب‌وکار آنلاین خود را راه‌اندازی کنید، نکات گفته‌شده را در نظر بگیرید و اگر هم در این راه تازه‌کار هستید، این نکات را بررسی کنید تا چیزی را از قلم نیانداخته باشید.

(همچنین بخوانید: ایده‌های طلایی راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین)

برچسب‌ها: internetاینترنتکسب‌و‌کارکسب‌وکار آنلاینراه‌اندازی استارت‌آپonline business
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.