ایلان ماسک: انرژی الکتریکی کل آمریکا را می‌توان از نور خورشید تامین کرد
خورشید، در خدمت یک کشور؛ ۷

ایلان ماسک: انرژی الکتریکی کل آمریکا را می‌توان از نور خورشید تامین کرد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

ماسک می‌گوید برای تامین برق ایالات متحده، فقط به بخش کوچکی از مساحت یکی از ایالت‌های نوادا، تگزاس یا یوتا نیاز است و با نصب پنل‌ها در زمینی به ابعاد ۱۶۰ کیلومتر در ۱۶۰ کیلومتر، انرژی مورد نیاز بدست خواهد آمد.

نوپانا به نقل از دیجیاتو: «ایلان ماسک»، نوآور و کارآفرین معروف آمریکایی، تاکید زیادی روی استفاده از منابع انرژی پایدار به خصوص نور خورشید دارد و تاکنون ایده‌های مختلفی را برای استفاده از انرژی خورشیدی مطرح کرده است.

در همین راستا، ماسک اخیرا در جلسه‌ای با حضور فرمانداران ایالت‌های مختلف آمریکا، اعلام کرد که می‌توان انرژی الکتریکی مورد نیاز برای کل کشور را از طریق نور خورشید تامین کرد.

نصب پنل‌های خورشیدی در بخشی از خاک برخی ایالت‌ها، برق تمام آمریکا را تامین می‌کند

ماسک می‌گوید برای تامین برق ایالات متحده، فقط به بخش کوچکی از مساحت یکی از ایالت‌های نوادا، تگزاس یا یوتا نیاز است و با نصب پنل‌ها در زمینی به ابعاد ۱۶۰ کیلومتر در ۱۶۰ کیلومتر، انرژی مورد نیاز بدست خواهد آمد. وی همچنین مساحت مورد نیاز برای باتری‌های پروژه را نیز در حدود ۲.۵ کیلومتر مربع اعلام کرد و گفت این باتری‌ها، جریان دائمی برق را در ۲۴ ساعت تضمین می‌کنند.

بنیان‌گذار تسلا در ادامه، خورشید را به‌عنوان یکی از قابل اطمینان‌ترین منابع انرژی معرفی کرد و گفت: «مردم درباره استفاده از همجوشی هسته‌ای صحبت می‌کنند؛ خورشید نیز یک راکتور عظیم همجوشی هسته‌ای است که هر روز طلوع می‌کند.»

بر اساس گفته‌های ایلان ماسک، برای مهاجرت از سوخت‌های فسیلی به انرژی خورشیدی، در ابتدا باید از سایر منابع تجدیدپذیر مانند باد، ژئوترمال (زمین گرمایی)، امواج و حتی برای مدتی انرژی هسته‌ای نیز استفاده کرد تا در نهایت بتوان به استفاده کامل از انرژی‌های پاک و پایدار دست یافت.

در مرحله نهایی طرح، منابع تولید الکتریسیته محلی مانند پنل‌های خورشیدی سقفی خانه‌ها نیز به شبکه تامین انرژی اضافه می‌شوند و با تکمیل پروژه، کربن‌دی‌اکسید تولیدی ایالات متحده در بخش انرژی، سالانه ۱۸۲۱ تن کاهش خواهد یافت.

گفتنی است طرح ایلان ماسک برای استفاه از انرژی‌های نو و به‌خصوص نور خورشید، علاوه بر کاهش آلودگی به میزان ۳۵ درصد، موجب پایداری بیشتر در چرخه تامین و همچنین کاهش قیمت تمام‌شده انرژی می‌شود که در نهایت، به سود مردم و مصرف‌کنندگان نهایی خواهد بود.

(همچنین بخوانید:‌ تسلا، در آستانه ساخت پرقدرت‌ترین باتری دنیا)

برچسب‌ها: ایلان ماسکانرژیElon Muskباتری خورشیدیایالات متحدهSolar Battery
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.