برگزاری دوره تخصصی مدیریت هوشمند انرژی با استفاده از اینترنت اشیا
با حمایت رسانه‌ای نوپانا: ۸

برگزاری دوره تخصصی مدیریت هوشمند انرژی با استفاده از اینترنت اشیا

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۱۴:۸ | ۴ دقیقه

مرکز تحقیقات اینترنت اشیا برای اولین بار در کشور دوره تخصصی مدیریت هوشمند انرژی با استفاده از اینترنت اشیا را در آذر ماه سال جاری برگزار می‌کند.

نوپانابخش انرژي يكي از مهم‌ترين اجزاي زيربنايي فني-اقتصادي جامعه بوده و تداوم فعاليت‌ها در بخش توليدي و خدماتي و بهبود سطح زندگي مردم مستلزم تامين اشكال گوناگون انرژي به مقدار كافي است.

از آن جایی که استفاده درست و به جا از انرژی، متضمن توسعه پایدار در هر جامعه‌ای است، حفظ منابع باارزش انرژی و مدیریت صحیح مصرف آن یکی از مهم‌ترین موضوعات در تمام کشورهای جهان بوده و کلیه سیاست‌گذاران، دولتمردان و دست‌اندرکاران بخش انرژی را بر آن داشته تا چاره‌ای جهت رویارویی با مشکل افزایش بی‌رویه مصرف و در نتیجه کنترل هزینه‌های انرژی بیاندیشند.

از جمله موضوعاتی که می‌تواند کل چرخه تولید، توزیع تا مصرف انرژی را تحت کنترل داشته و به بهترین نحو ممکن از این منابع گرانبها استفاده کرد، مدیریت هوشمند انرژی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا است که در میان آن‌ها، اینترنت اشیا می‌تواند یکی از بهترین راه کارها را ارائه دهد.

بنابر ضرورت توسعه دانش روز و انتقال فن آوری اینترنت اشیا به کشور، مرکز تحقیقات اینترنت اشیا بر آن شد تا با توجه به اهمیت روز افزون بهینه سازي مصرف انرژي در کشور، دوره آموزش مدیریت هوشمند انرژی با استفاده اینترنت اشیا را برگزار کند.

سرفصل‌های دوره عبارتند از:

- شیوه های مدیریت انرژی

- اجرای عملیاتی هوشمند سازی انرژی

- بررسی سناریوهای عملیاتی در کشور

- تعریف شبکه هوشمند برق Smart Grid

- مشاوره همزمان آموزش برای پیاده سازی

- طرح های موفق هوشمند سازی انرژی در دنیا

- کاربرد Blockchain در انرژی های تجدیدپذیر

- نیازهای هوشمندسازی مدیریت انرژی سازمانی

در این دوره به شرکت کنندگان گواهی معتبر از مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ایران اعطا خواهد شد. علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانید به سایت www.IoTiran.com مراجعه نموده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه مرکز به شماره ۰۲۱۷۷۱۹۹۱۵۴ تماس حاصل فرمایید.

گفتنی است، این رویداد با حمایت رسانه‌ای نوپانا (پایگاه علمی-تحلیلی کسب‌وکارهای نوپا) به نشانی http://nopana.ir/ برگزار می‌گردد.

 

برچسب‌ها: اینترنت اشیاIoT انرژیاستارت‌آپبلاک‌چیندوره تخصصی مدیریت هوشمند انرژی با استفاده از اینترنت اشیامدیریت هوشمند انرژیمرکز تحقیقات اینترنت اشیا ایران
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.