تسلا، در آستانه ساخت پرقدرت‌ترین باتری دنیا
ساخت منبع تولید انرژی با توان ۱۲۹ مگاوات ساعت؛ ۷

تسلا، در آستانه ساخت پرقدرت‌ترین باتری دنیا

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

تسلا یک باتری با توان ۱۲۹ مگاوات ساعت در یکی از شهرهای کم‌جمعیت استرالیا که در شمال شهر آدلاید قرار دارد، تولید می‌کند.

نوپانا: ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت تسلا، در ماه مارس ۲۰۱۶، پیشنهاد ساخت یک تاسیسات ذخیره انرژی در جنوب استرالیا را برای مقابله با حوادثی مانند طوفان داد. استرالیای جنوبی برای دسترسی به منابع انرژی تجدیدپذیر، تلاش‌های فراوانی کرده است و در سال‌های‌ اخیر انرژی را برای ساکنان حفظ کرده است.

همچنین شرکت تسلا که فعالیت اصلی آن، ساخت ماشین‌های الکتریکی است، به‌شدت در زمینه ذخیره انرژی و تکنولوژی پنل‌های خورشیدی سرمایه‌گذاری کرده و بر این باور است که باید در این حوزه، نگاه‌ها فراتر از وسایل نقلیه رفته و انرژی به سیستم‌های مختلف عرضه شود.

به گزارش نوپانا، ماسک به مایک کنون (Mike Cannon)، کارآفرین استرالیایی در کمپانی اطلسیان‌ (Atlassian)، گفته است که شرکت تسلا قادر به تامین انرژی مورد نیاز استرالیا است.

این معامله اکنون به توافق رسیده و تسلا یک باتری با توان ۱۲۹ مگاوات ساعت در یکی از شهرهای کم‌جمعیت استرالیا که در شمال شهر آدلاید قرار دارد، تولید می‌کند.

ایلان ماسک می‌گوید: «این یک پیشرفت جزئی نیست. من خیلی خوشحالم که استرالیای جنوبی مایل است پروژه‌ای به این بزرگی که بسیار فراتر از اکثر پروژه‌های دنیا است انجام دهد. این بزرگ‌ترین و پرقدرت‌ترین باتری دنیاست!»

این باتری با مزرعه‌ بادی در نزدیکی آن که مربوط به کمپانی فرانسوی انرژی‌های تجدیدپذیر نئوئن (Neoen) است، ادغام می‌شود.

این پروژه حتی بزرگ‌تر از مزرعه بادی ۸۰ مگاوات ساعت است که توسط تسلا در جنوب کالیفرنیا تکمیل شد.

(همچنین بخوانید: ایلان ماسک در فکر سفر به مریخ)

برچسب‌ها: ایلان ماسکتسلااسترالیاجهانElon Muskباتری لیتیومیمایک کنونتکنولوژینوآوریانرژی پاکtesla
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.