هفت خوان راه‌اندازی یک استارت‌آپ
بر اساس تجربه کارآفرینان موفق؛ ۷

هفت خوان راه‌اندازی یک استارت‌آپ

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۱۵:۰۰ | ۷ دقیقه

در این مطلب از زبان تیمونی سیکس*، کارآفرین موفق، ۷ درس مهم شروع یک کسب‌وکار نوپا را بررسی می‌کنیم.

نوپانا به نقل از اقتصادآنلاین: شروع کسب‌وکار یک سفر است. این یک سفر دشوار است و اکثر مردم شکست می‌خورند، زیرا آنها مربی‌ ندارند. من قصد دارم به شما هفت درس مهم درباره شروع یک کسب‌وکار موفق را آموزش دهم. من این درس‌ها را از تجربیات و ناکامی‌هایم آموختم و اکنون قصد دارم آنها را به شما آموزش دهم تا مجبور نباشید با همان چالش‌های و مشکلاتی که من دیده‌ام، پیش بروید.

۱- باید به آموزش اهمیت داد

من معتقد هستم که آموزش و پرورش بسیار مهم است و منظور از آموزش لزوما آموزش رسمی نیست، اگرچه می‌تواند باشد. آموزش به شکل‌های بسیاری از جمله از طریق تجربه و مربیان صورت می‌گیرد. داشتن مربی و مشاور در آموزش مسئله‌ای بسیار با اهمیت است.

۲- باید مشتاق یادگیری باشید

من با تعدادی کارآفرین متکبر که فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند آشنا هستم، اما آنها نمی‌توانند آن‌چنان که باید مسیر موفقیت را طی کنند. افتاده باشید و تمایل به یادگیری داشته باشید، بدون توجه به اینکه چقدر موفق هستید یا بدون توجه به میزان سرمایه‌ای که کسب می‌کنید.

۳- هدف‌های خود در کسب‌وکار را بشناسید

باید با اهداف خود در کسب‌وکار آشنا باشید. در اهداف خود پابرجا بمانید و به اهداف جدیدی دست نزنید. لازم است از آنچه از کسب‌وکار و هدف خود انتظار دارید، آگاه باشید و برنامه‌هایی برای رسیدن به هر آنچه را که لازم دارید طراحی کنید. همچنین بهتر است برنامه‌های خود را برای رسیدن به هدفتان یادداشت کنید و به مرور زمان وقتی وضعیت کسب‌وکارتان عوض می‌شود آن طرح را اصلاح کنید و سرانجام با گذشت زمان از یادداشت اهداف‌تان روی کاغذ شگفت زده خواهید شد.

۴- نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید

با مطالعه نقاط قوت و ضعف خود آگاه می‌شوید که چگونه بهترین استفاده را از زمان خود داشته باشید. اگر شما یک بازاریاب هستید تنها در بخش بازاریابی تمرکز کنید یا اگر با اعداد رابطه خوبی ندارید، شخص دیگری را برای کمک در این بخش باید استخدام کنید؛ بنابراین سعی نکنید همه چیز را خودتان انجام دهید، در این صورت شما خود را غرق در کارهایتان خواهید یافت.

۵- روند بهبود در کسب‌وکار خود را ادامه دهید

با هر پیشرفتی که می‌کنید، خوشحال باشید. ثبات در کسب‌وکار بسیار مؤثرتر از تلاش برای دستیابی به تمامی اهداف به یک‌باره در هفته یا ماه اول شروع کسب‌وکار است.

۶- شبکه‌سازی کنید

هر روز که از شبکه استفاده نکنید یک شریک بالقوه از دست داده‌اید. پس شبکه ارتباطی خود را بهبود دهید. مهم نیست که در ابتدا این ارتباطات تا چه اندازه گسترده باشد.

(همچنین بخوانید: بازاریابی موفق در اینستاگرام)

۷- آنچه را که انجام می‌دهید دوست داشته باشید

یکی از نکات بسیار مهم برای تاجران این است که آنها باید کاری را که انجام می‌دهند دوست داشته باشند. این تنها راهی است که می‌توانند در این کار تمام مشکلات را تحمل کنند. شور و هیجان، ما را به راهی که در زندگی‌مان برای پیشرفت در کسب‌وکار به آن علاقه‌مند هستیم، می کشاند. اما نکته مهم کجاست؟ باید بدانید مهم نیست که کسب‌وکار شما چه چیزی است، اگر شما آن را دوست داشته باشید و به طور جدی کار کنید، در نهایت شما به موفقیت خواهید رسید، در غیر این صورت، در بهترین کسب‌وکارها هم ممکن است با شکست مواجه شوید.

اکنون زمان آغاز کسب‌وکارتان است؛ بنابراین، در نهایت، بهترین راه برای اجرای یک کسب‌وکار، اجتناب از تعویق است. شروع به کار کنید و از اهداف خود شروع کنید.

(همچنین بخوانید: ۵ نکته برای شروع یک کسب‌وکار موفق)

* تیموتی سیکس، کارآفرین، کارشناس سهام و وکیل و تاجری مشهور است. او در رسانه‌های خبری معتبری فعالیت می‌کند و در نهادهایی مانند دانشگاه هاروارد نیز به سخنرانی پرداخته است.

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارآموزشهدفکارآفرینیموفقیت successیادگیریرسانه اجتماعیشبکهراه‌اندازی استارت‌آپاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.