۵ نکته برای شروع یک کسب‌وکار موفق
از زبان ریچارد برانسون، کارآفرین و سرمایه‌گذار موفق بشنویم: ۸

۵ نکته برای شروع یک کسب‌وکار موفق

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۴/۱۰ - ۱۱:۰۰ | ۵ دقیقه

در این مطلب، به نکاتی مهم و در عین حال ساده می‌پردازیم که موفقیت کسب‌وکار نوپای شما را تضمین می‌کنند.

نوپانا به نقل از پیام‌آشنا‌البرز: ریچارد چارلز نیکولاس برانسون، کارآفرین و سرمایه‌گذار انگلیسی است و شهرتش را مدیون موفقیت عظیم گروه شرکت‌های ویرجین است. ثروت آقای برانسون، بیش از ۲/۴ میلیارد دلار برآورد شده است. در ادامه مطلب به پنج نکته از ریچارد برانسون برای شروع یک کسب‌وکار موفق، می‌پردازیم:

۱. کمتر حرف بزنید، بیشتر گوش کنید

ما دو گوش و یک دهان داریم، استفاده مناسب از آنها ایده بدی نیست! در حضور سخنور خوب، شما باید یک شنونده خوب باشید. ایده‌های درخشان می‌توانند از غیرقابل‌ تصورترین موقعیت‌ها برخیزند، بنابراین، شما همیشه باید به توصیه‌های زیرکانه‌ای که می‌شنوید توجه کنید. این موضوع می‌تواند شامل یادداشت‌ نظرات افراد در جلسه هیئت‌مدیره یا درخواست نظر از کارکنان پیشرو باشد. به مردم خارج از مکان‌های رسمی گوش دهید و از آنها یاد بگیرید.

۲. ساده کنید

شما برای اینکه بتوانید در میان رقیبان خود دیده شوید، باید کاری کاملا متفاوت انجام دهید. اما کسی نگفته است که متفاوت یعنی پیچیده! هزاران راه حل تجاری ساده برای حل مشکلات مختلف در دنیا ارائه شده است. بر نوآوری تمرکز کنید، اما تلاش نکنید از ابتدا چرخ را اختراع کنید. یک تغییر ساده که بتواند چیزی یا کاری را بهتر کند، بسیار بهتر و موثرتر از پنج تغییر پیچیده است.

۳. به کار خود افتخار کنید

در روزهای اخیر، لذت‌بخش‌ترین شب سال را در جایزه سال ستاره‌های ویرجین داشتم، در آنجا، ما همراه با بسیاری از نمایندگان شرکت‌ها، ملیت‌ها و شخصیت‌های مختلف، زیر یک سقف بودیم. دیدن ویژگی‌های یکسان و مشابه آنها در کنار هم خیلی جالب بود. یکی از این شباهت‌ها، غرور و افتخار آنها نسبت به شرکت و کسب‌وکار خود بود. به یاد داشته باشید کارکنان شما بزرگ‌ترین حامیان نام تجاری‌تان هستند و با تمرکز بر شرایطی که آنها از بودن در شرکت شما احساس غرور کنند، مشتری‌مداری آنها بسیار پیشرفت می‌کند.

۴. شاد باشید، موفقیت خواهد آمد

اگر شما شاد نباشید، در اشتباه هستید. اگر احساس می‌کنید بیدار شدن صبحگاهی برای رفتن به محل کار برای شما سخت و طاقت‌فرساست، سراغ کار دیگری بروید. اگر شما احساس خوب داشته باشید، شانس بسیار بیشتر و همچنین فضای نوآورانه‌تری برای پرورش کسب‌وکار تازه‌تان ‌به‌وجود می‌آید. یک لبخند می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، پس در ساده گرفتن زندگی بکوشید.

(همچنین بخوانید: ۵ عادت روزانه افراد موفق و شاد)

۵. از نو شروع کنید

اگر شما کارآفرین و سرمایه‌گذار تازه‌کاری هستید و برای اولین بار موفق نبودید، به جمع ما خوش آمدید! هر شخص موفقی، شکست‌های بسیاری در راه رسیدن به موفقیت تجربه کرده است.

مهم‌ترین نکته، یادگیری شما از شکست‌‌هاست. نگذارید با یک یا دو شکست دلسرد شوید. به جای آن، گرد‌وغبار خود را بتکانید و اشتباه کارتان را جبران کنید. در این صورت است که می‌توانید نکات مثبت را بیابید. جاهایی که می‌توانید بهبود دهید را تجزیه و تحلیل کنید. پس از آن، کار شکست خورده‌تان را فراموش کرده و دوباره شروع کنید.

(همچنین بخوانید: ۲۰ نکته برای موفقیت در تماس‌های تجاری)

برچسب‌ها: کارآفرینسرمایه‌گذارموفقیت شکستجهاناستارت‌آپ‌ریچارد برانسونRichard Branson
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.